Начало Автомобили Пълният отказ от ДВГ се отлага

Пълният отказ от ДВГ се отлага

1920
0

Stellantis и General Motors имат намерение да продължат да предлагат двигатели с вътрешно горене. Това засяга и модели, които първоначално са били предвиждани като изцяло електрически автомобили.

Неотдавнашният спад в търсенето на електромобили в много страни кара производителите да се откажат от предишната си електрическа стратегия. Напоследък мениджърите на Stellantis Group обмислят на глас възможността за предлагане на конвенционални двигатели с вътрешно горене като алтернатива на електрическото задвижване в някои модели.

Cadillac се отклонява от електрическата цел

В момента от General Motors също се чуват такива гласове. Луксозната марка на концерна – Cadillac, в миналото е подчертавала, че възнамерява до 2030 г. да преоборудва цялата си гама с изцяло електрически задвижващи системи. Неотдавнашните коментари на вицепрезидента на Cadillac Джон Рот загатват за промяна в плана. В началото на май той заяви пред репортери, че електрическите и бензиновите задвижвания „ще съществуват съвместно в продължение на няколко години“.

Следователно въпреки че до 2030 г. всички моделни серии ще се предлагат с електрическо задвижване, те ще продължат да се доставят и с бензинови двигатели като алтернатива. Браншовото издание Automotive News също цитира говорител на Cadillac, според когото „преходът от бензинови двигатели може да бъде по-бавен от очакваното“.

Промяна в плановете на Stellantis

Групата Stellantis вече е предприела подобна стъпка. Моделите, които първоначално се анонсираха само с електрическо задвижване, отново се предлагат с дизелови и бензинови двигатели с вътрешно горене. Причината за това е вялото търсене на електромобили в световен мащаб, което не води до достигане на първоначално желаните максимални обеми на продажбите на електромобили.

Най-скорошният пример е повторното въвеждане на бензинови и дизелови двигатели за серията малки ванове (Citroën Berlingo, Peugeot Rifter, Fiat Doblo). Пътническите версии на тези високи комбита доскоро се доставяха единствено с електрическо задвижване. През април Peugeot обяви повторното въвеждане на дизелов двигател за Traveller –  пътнически ван от средната серия на марките в Stellantis. Първоначално той също се предлагаше само с електрическа тяга.

Алтернатива на електрическото задвижване

Марката Jeep на Stellantis също мина по този път с Avenger,  планиран само като електрически автомобил. Сега той се предлага и като хибрид, а в качеството на достъпна базова версия – дори с бензинов турбодвигател без каквато и да било електрификация.

Сега изглежда, че два модела на Jeep, обявени по-рано само с електрическо задвижване, ще бъдат трансформирани още преди първите доставки. Като алтернатива те ще се предлагат и с бензинови двигатели. Това са Jeep Recon (виж снимките), категорично офроуд автомобил в стила на Jeep Wrangler, и Wagoneer S, луксозен SUV, който ще допълни Jeep Grand Cherokee.

 

Подобни промени са възможни благодарение на платформата STLA Large (на видеото). Тя може да бъде оборудвана алтернативно с електрически задвижвания или конвенционални двигатели с вътрешно горене. Сега този вариант очевидно е планиран и за двата нови модела на Jeep, които ще дебютират в края на годината. Новият шеф на Jeep Антонио Филоса заяви пред Automotive News във връзка с тези две нови моделни серии, че ако се появят възможности за версии с двигатели с вътрешно горене, „ние трябва да се възползваме от тях или някой друг ще го направи“. Звучи съвсем недвусмислено.