Новият A6 на Audi е електрически модел с пробег до 750 км. В допълнение към e-tron Avant и варианта с полегат покрив Sportback двете версии се предлагат и като електрически S6 с 550 к.с. и задвижване на всички колела.
Както A6 e-tron Sportback, така и комбито Avant са базирани върху платформата PPE (Premium Platform Electric), проектирана съвместно с Porsche. Тази новоразработена скейтборд платформа дава възможност за разполагане на големи акумулаторни батерии между мостовете. В случая на новото Audi A6 e-tron също новоразработената литиево-йонна батерия се състои от 12 модула и 180 призматични клетки с общ брутен капацитет от 100 кВтч (94,9 кВтч нето). Това дава възможност на ниския аеродинамичен Sportback да изминава повече от 750 километра с едно зареждане. При комбито Avant пробегът би трябвало да е 720 километра. По-късно ще се предлага вариант с по-малка батерия с брутен капацитет от 83 кВтч.
Мощност на зареждане до 270 кВт
Благодарение на 800-волтовата архитектура са възможни големи мощности на зареждане – до 270 кВт. Тогава пробег от 310 км може да бъде осигурен с десетминутен престой на станцията. Състоянието (нивото) на зареждане (SoC) се увеличава от десет до 80 процента за 21 минути. Ако дадена зарядна станция е оборудвана само с 400-волтова технология, A6 e-tron позволява т.нар. пакетно зареждане. 800-волтовата батерия се разделя електрически на два пакета, всеки с напрежение 400 волта, които след това могат да се зареждат паралелно с мощност до 135 кВт. Възможно е зареждане с променлив ток с мощност до 11 кВт от стандартни домашни стенни кутии. Опция за зареждане с променлив ток с мощност 22 кВт ще бъде предложена на по-късен етап.
На първо време само две версии за задвижването
При дебюта на пазара ще се появи A6 e-tron Performance с PSM (синхронна машина с постоянни магнити) с мощност 270 кВт/367 к.с. на задния мост. Тя работи много ефективно благодарение на силициево-карбидните полупроводници в импулсния инвертор и задвижва само задните колела. В допълнение към задачите по задвижването електромоторът трябва да може да поеме и до 95 процента от работата по спирането при всекидневно шофиране. В идеални условия той може да оползотворява и до 220 кВт като генератор.
Вторият вариант, който ще се появи в шоурумовете при пускането на пазара, е S6 e-tron. Той също работи със синхронния двигател с постоянни магнити в задната част, но разчита и на мощността на преден (асинхронен) двигател. Заедно силовият пакет осигурява 370 кВт/503 к.с. като електрическо quattro задвижване (550 к.с. с Launch Control). Audi обещава на по-късна дата допълнителни модели със задвижване на задните колела или quattro.
Ръководителят на отдела за дизайн потвърждава RS6 e-tron
Планира се и версия RS, както потвърди Марк Лихте. Бившият ръководител на дизайна на Audi сподели пред колегите от британското списание Top Gear в кулоарите на презентацията на Activesphere Concept, че вече е представил RS6 e-tron на мениджърите от VW Group. „И те бяха във възторг, когато видяха снимките и моделите на сцената“, допълни Лихте. Очаква се свръхмощният e-tron да бъде представен пред обществеността през 2024 г.
До 100 км/ч за 3,9 секунди
Дори и без „R“ отпред Audi S6 e-tron постига неимоверни показатели. От място до 100 м/ч автомобилът със задвижване на всички колела може да спринтира за 3,9 секунди. В режим Launch Control задвижващата система с мощност 370 кВт отдава допълнителни 35 кВт. С тези 550 к.с. автомобилът щурмува хоризонта до 240 км/ч, преди електрониката да го усмири. Данните важат в еднаква степен за Audi S6 e-tron Sportback и S6 e-tron Avant.
Също и A6 E-Tron Performance със задвижване на задните колела постига бързи времена за спринт. Както Sportback, така и Avant достигат 100 км/ч за 5,4 секунди, а максималната скорост е ограничена до 210 км/ч. Ниският коефициент на обтекаемост от 0,21 въздига новия A6 Sportback до ранг на най-аеродинамичното Audi на всички времена. A6 Avant почти не е по-зле с коефициент на обтекаемост от 0,24.
Интериор с панорамен дисплей
В Audi, както изглежда, особено се гордеят с уютния интериорен дизайн на новия A6 e-tron. Така нареченият Softwrap, който се простира от врата до врата по цялата широчина на арматурното табло, е особено забележителен. Зоните за управление, от друга страна, са издържани в черно с висок гланц.
В центъра на кокпита се намира новият панорамен дисплей. Повърхността на MMI екрана е с извит дизайн и OLED технология и се състои от 11,9-инчов Audi virtual cockpit и 14,5-инчов MMI touch дисплей. Водачът може да се наслаждава на head-up дисплея с добавена реалност.
Инфотейнмънт на Google и ChatGPT
Audi използва Android Automotive OS като операционна система за новия A6. В допълнение към разширеното сензорно управление Audi се фокусира и върху самообучаващия се гласов асистент. По време на пътуване пасажерите могат да го накарат да прочете търсено съдържание. Те могат и да взаимодействат с автомобила на естествен език чрез връзката с ChatGPT. Първо обаче асистентът на Audi ще се опита да отговори на запитването. Само ако системата на Audi не е в състояние да отговори на въпроси от общ характер например, те ще бъдат препратени към ChatGPT.
За да се гарантира възможно най-добрата защита на данните, въпросите и отговорите се изтриват отново след обработката. Освен това ChatGPT няма достъп до данните за автомобила в нито един момент.
Помощни средства за автономно шофиране
Новост за A6 e-tron е адаптивният асистент за шофиране plus. В допълнение към различните сензори системата използва данни от карти с висока резолюция в зависимост от региона и изчислени в облака рояци данни от други автомобили, за да подобри поведението при шофиране. От сливането на тази информация тя изчислява маршрута напред и осигурява комфортно изживяване в целия скоростен диапазон и в задръствания.