Начало Автомобилни новини Audi на автосалона в София

Audi на автосалона в София

59
0

На автомобилното изложение в София от 18 до 27 октомври 2024 г. Audi се представя с нов слоган и няколко премиери. Моделите са както с конвенционално, така и с електрическо задвижване.

Audi участва на автомобилното изложение под новия слоган на марката – „This Is Audi”. На щанда виждаме както представители на електрическата мобилност, така и модели, задвижвани от двигатели с вътрешно горене. Показаните електрически модели от гамата на Audi включват динамичното Audi RS e-tron GT Performance, новия спортен S6 e-tron и Audi Q6 e-tron. Всички автомобили от щанда на Audi са с премиера през2024 г. В пространството „Charging Experience“ марката с четирите кръга предоставя информация за настоящите и бъдещите възможности за зареждане чрез MOON. MOON е иновативен бранд, част от портфолиото на Порше БГ. Той предлага интелигентни и базирани на потребностите решения за зареждане на електрически автомобили, предназначени както за дома, така и за търговски цели.

Освен това Audi въвлича посетителите на изложението в диалог с търговските консултанти. Те ги запознават с четирите ключови ценности на марката: устойчивост, дигитализация, мощност и дизайн.

Интересът на посетителите на автосалона ще бъде подсилен допълнително от новото поколение на модела Q5. То ще бъде представено на 22 октомври в рамките на изложението на специално организирано вечерно събитие.

Ето повече подробности за моделите на щанда на Audi:


S6 Sportback e-tron quattro

 Изцяло новият модел Audi A6 e-tron идва на пазара във версии Sportback и Avant. Това е вторият модел, създаден на основата на платформата Premium Platform Electric (PPE). Той възприема добре познатите предимства на PPE по отношение на мощност, пробег, ефективност и зареждане. В допълнение Audi A6 e-tron е първият модел с концепция за плосък под на платформата. Екстериорът е мощен, спортен и с идеални пропорции. Интериорът се определя от новата дизайнерска философия на Audi. В зависимост от оборудването A6 e-tron предлага много иновативни функции. Сред тях са второто поколение виртуални странични огледала, електрическият затъмняващ се панорамен стъклен покрив и светещата фирмена емблема отзад. Двете предлагани версии A6 e-tron и S6 e-tron могат да бъдат поръчани като Sportback и Avant. На изложението марката показва екземпляр от по-мощното изпълнение S6, чиито два електромотора генерират системна мощност от 503 к.с.

Q6 e-tron

 Audi Q6 e-tron е първият сериен модел, изграден върху електрическата платформа Premium Platform Electric (PPE). Той и e следващата стъпка от трансформацията на компанията в доставчик на електрическа мобилност от висок клас. Като продукт електрическият SUV въплъщава девиза Vorsprung durch Technik. Моделът се характеризира не само с впечатляващите си характеристики при шофиране и зареждане, но и с подобрената си ефективност и голям пробег. Audi Q6 e-tron олицетворява типичната за Audi SUV форма с последователно доразвит, специфичен за e-tron дизайнерски език.

Мощни, компактни и изключително ефективни електрически двигатели и напълно нова литиево-йонна акумулаторна батерия, състояща се от 12 модула и 180 призматични клетки с общ брутен енергиен капацитет от 100 кВтч (94,9 кВтч нето) осигуряват пробег с едно зареждане до 625 километра. Новото Audi Q6 e-tron притежава типична за Audi спортна динамика със системна мощност от 285 кВт и 380 кВт за SQ6 e-tron.  От 0 до 100 км/ч Q6 e-tron quattro ускорява за 5,9 секунди. SQ6 e-tron се нуждае само от 4,3 секунди. Максималната скорост е 210 или 230 км/ч.

RS e-tron GT Performance

С Audi RS e-tron GT performance дебютира първият напълно електрически модел RS performance. Характеризира се със специални дизайнерски елементи и се отличава от RS e-tron GT с опционален матов и затъмнен карбонов покрив. Също опционални са елементите с вид на карбон, използвани за първи път в Audi и предназначени изключително за RS performance. Карбонов камуфлаж е използван в релефните структури в бронята, лайстните на вратите, части от дифузора и корпусите на външните огледала.

RS e-tron GT performance има модифицирана силова електроника на предния мост. Импулсният инвертор е ревизиран за още по-високи токове на разреждане. Като цяло и трите варианта са станали по-ефективни, като едновременно с това постигат значително повече мощност и подобрено ускорение.

Новоразработеният електрически мотор на задния мост също е проектиран като синхронна машина с постоянно възбуден магнит (PSM). Размерите му – аксиална дължина 192 милиметра, диаметър 230 милиметра – са еднакви в RS e-tron GT2 и RS e-tron GT performance. Компоненти като ротора идват от Premium Platform Electric (PPE). Всеки от двата електромотора осигурява 415 кВт (564 к.с.). И двете електрически машини разполагат с резерви за екстремни ситуации на шофиране. Общата мощност на задвижването в S e-tron GT1 е максимум 500 кВт (679 к.с.). RS e-tron GT2 постига максимална електрическа мощност от 630 кВт (856 к.с.). До 680 кВт (925 к.с.) предлагат върховият RS e-tron GT performance, изложен на щанда в Автомобилния салон София 2024. Това е най-мощният сериен автомобил, създаван някога от Audi.  

A5 Avant

 С новото семейство A5 марката Audi отваря следващата глава в своята успешна история на средния клас. 30 години след първото Audi A4 изостреният дизайнерски език на най-новото поколение, сега наречено Audi A5, очарова с първокласни пропорции. И двата основни варианта на каросерията, Limousine и Avant, перфектно въплъщават спортната същност на дизайнерската философия на Audi. Нов дизайнерски език в интериора създава усещане за простор и представя нова дигитална сцена на контролните прибори. Новата операционна концепция подобрява взаимодействието с автомобила. Ефективните, частично електрифицирани двигатели с вътрешно горене и емоционалните S-модели допълват гамата.

С разширяването на моделната си гама Audi AG преструктурира системата от наименования на своите автомобили от 2024 г. Числата ще бъдат диференцирани – в бъдеще четните ще означават електрическите модели, а нечетните – автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Audi A4, дългогодишен бестселър, с дебюта на последното поколение вече се нарича Audi A5 и се произвежда в Некарзулм. Предлага се в четири нови варианта: A5 Limousine, S5 Limousine, A5 Avant и S5 Avant. Това са и първите автомобили, базирани на новата платформа Premium Platform Combustion (PPC), които марката пуска на пазара. Новите модели са пораснали на дължина и широчина. Audi повишава и нивото на стандартно оборудване – Audi A5 се позиционира в горния среден клас.

RS Q8 performance

Audi RS Q8 performance ускорява до 100 км/ч само за 3,6 секунди. Това става благодарение на увеличението на мощността до 471 кВт (640 к.с.) и 850 Нм въртящ момент. Допълнително усъвършенстваният осемцилиндров двигател не само предлага повече мощност в сравнение със стандартния RS Q8. Той е и най-мощният серийно произвеждан двигател с вътрешно горене в историята на Audi Sport GmbH. Новоразработената изпускателна система с намалено тегло спомага за по-високата мощност на RS Q8 performance благодарение на намаляването на съпротивлението. В добавка тя осигурява още по-спортен и по-емоционален звук. При желание серийната ауспухова  уредба може да бъде заменена със спортна изпускателна система RS. Тя осигурява допълнително подобрено звуково изживяване и се откроява визуално с блестящочерни ауспухови накрайници.

Чисто механичен централен диференциал с компактна и лека конструкция разпределя тягата в съотношение 40:60 процента между предния и задния мост. В случай на пробуксуване той изпраща максимум 70 процента въртящ момент към предния мост и до 85 процента към задните колела. Работата на централния диференциал води до по-прецизно поведение при завиване, по-малко недозавиване и по-прецизно кормилното управление. Като опция се предлага електромеханична стабилизация при накланяне (eAWS), която значително минимизира страничните движения на каросерията.

Опционалният динамичен пакет plus за RS Q8 осигурява още по-впечатляваща динамика. Той позволява на автомобила да достигне максимална скорост от 305 км/ч. RS Q8 performance се оборудва серийно с електромеханична активна стабилизация при накланяне, спортен диференциал quattro и RS керамична спирачна система. Стандартното управление на всички колела с електрическо шпинделно задвижване с висок въртящ момент има допълнителен принос за пъргавината и стабилността. При бърза смяна на лентата задните колела завиват до 1,5 градуса в посока, обратна на предните колела. Цената на изложения на щанда автомобил заедно с богатото допълнително оборудване е 305 693 лева с ДДС.

Audi Q5

С новият Q5 Audi лансира третото поколение на успешния модел. Първото поколение на SUV модела от средния клас дебютира през 2008 г. и оттогава доминира в сегмента на премиум марките. Новото Audi Q5 сега продължава историята на успеха.

Като втори модел в портфолиото, Q5 – подобно на новите модели на Audi A5 – е базиран на Premium Platform Combustion. Платформата позволява на Audi да пусне на пазара масови модели с високи технически стандарти в различни сегменти. Гъвкавостта на PPC също помага на марката да придаде на бъдещите модели уникален характер.

Audi Q5 задава стандарти сред премиум SUV автомобилите: Спортен, технологично ориентиран дизайнерски език се среща с впечатляваща гъвкавост и доказана пригоденост за всекидневна употреба. Ефективните и мощни двигатели са с технология мек хибрид MHEV plus, а по-късно и plug-in хибрид. Те чертаят пътя на Audi към превръщането на марката в доставчик на премиум мобилност, ориентирана към бъдещето. С архитектурата на електрониката E³ 1.2 Audi интегрира модерни и обновяеми функции за свързаност и дигитализация във всички нови модели.

Audi Q5 стартира в Европа с три двигателя, като предстоят и други варианти на задвижване. При пускането на пазара всички версии са оборудвани с технология MHEV plus. Тя може за кратко да осигури до 18 кВт (24 к.с.) допълнителна мощност. Всички модели използват и 7-степенна трансмисия с два съединителя S tronic.

Базовият двигател е 2.0 TFSI със 150 кВт (204 к.с.), 340 нютонметра максимален въртящ момент и с предно предаване. Задвижването на четирите колела quattro се предлага като опция – именно такъв е и автомобилът на щанда на марката. Той е с базов бензинов мотор и допълнително поръчано двойно предаване. Вариантът 2.0 TDI на Audi Q5 се задвижва от дизеловия агрегат EA288 evo. Той генерира 150 кВт (204 к.с.) и 400 нютонметра въртящ момент и се предлага само с quattro задвижване.  Върхов модел в серията при пускането на пазара е Audi SQ5. Двигателят му V6 TFSI с работен обем три литра има мощност 270 кВт (367 к.с.) и максимален въртящ момент от 550 нютонметра.

Audi S3

Подобно на останалите членове на моделното семейство А3, спортните варианти S3 и RS 3 също бяха подложени на частично обновление. Моделът се задвижва от двулитров TFSI двигател с внушителна мощност от 333 к.с. и максимален въртящ момент от 420 нютонметра. Той е специално подготвен за спортен стил на шофиране. Времето за класическия спринт от място до 100 км/ч е сведено до едва 4,7 секунди.

MOON

 На щанда на Audi е представена конфигурацията за зареждане MOON Power Charger 75/150. Изходната мощност на модела може да е 1х150 кВт или 2х75 кВт, като е налице възможност за едновременно зареждане на до две електрически превозни средства. Експонатът e на цена 95 396 лв. с ДДС.

Power Charger е бързозарядна станция на прав ток (DC). Модулната концепция на модела позволява да се предложи продукт, който напълно да отговаря на индивидуалните потребности, без да се прави компромис с експлоатационните характеристики и качеството. Конфигурацията на кутията задава възможността за стъпаловидна настройка на отдаваната мощност. Диапазонът й може да варира до 400 кВт. Съответно възможен е почти целият диапазон от 150 V до 1000 V на изходното напрежение. Налични са всички актуални стандарти за зареждане, като CHAdeMO и CCS куплунги например.  

Кабелите за зареждане могат да бъдат поръчани за до 500 А буст функция, което предотвратява прегряването им при последователни зареждания. Опционално наличната cable management система е с твърди рамена, което дава допълнителна устойчивост и надеждност при употреба. Лесната техническа поддръжка също е сред убедителните предимства на Power Charger. Хиперчарджърът разполага и с 15.6″ цветен дисплей за удобно стартиране и проследяване на процеса на зареждане. Моделът лесно се интегрира към платежна система. Благодарение на вградения LTE модем за мобилна връзка към него може да бъде закачен касов терминал.