Кристиан Хорнер омаловажи значението на нововъведения двоен DRS на болидите Ред Бул RB8 и подобрената им скорост в квалификация.
Точно преди Гран при на Япония се разбра, че шампионите имат своя версия на системата, която се появи първо при Мерцедес, а Лотус тестват от Германия насам. Според непотвърдена информация устройството е било използвано от Ред Бул за първи път в квалификацията в Сингапур.
Механиците на екипа криеха особено старателно задната част на автомобилите от камерите вчера на стартовата решетка на пистата Сузука.
Хорнер обаче е категоричен, че формата на тима напоследък се дължи на комбинация от фактори.
– Не може да се твърди, че представянето на колата се дължи само на задното крило. Според мен направихме прогрес в много области и става дума за изпипването на всеки детайл – заяви англичанинът.
Специалисти и наблюдатели обаче смятат, че именно новата система е в основата на повишената скорост на Ред Бул.
Себастиан Фетел от своя страна е на мнение, че по-доброто представяне в квалификациите е сериозна предпоставка за спечелване на състезанията.
– В началото на сезона имаше тенденция да се твърди, че квалификациите не са така важни, тъй като надпреварите са непредвидими. Ходът на някои състезания се промени напълно в последните десетина обиколки. Но според мен е все така важно да си на добра позиция на грида. Ако се прегледат всичките 15 старта до момента, мисля, че ще видите значението на квалификацията. Затова за нас бе приоритет да направим стъпка напред в събота – обясни двукратният шампион.