Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло за пореден път заплаши, че Скудерията може да се оттегли от Формула 1. Маркизът е недоволен от технологичните промени в F1, които изместили ударението върху развитие на аеродинамиката, а не на колите и двигателите.
– Ако Формула 1 вече не е такова съревнование, от което технологиите да се внедряват в серийните автомобили, то вероятно Формула 1 може и без Ферари. Дори ако F1 без Ферари вече не е F1. Ако нещо такова се случи – на теория – ще правим нещо различно. Но Ферари няма да остане без състезания и спортни предизвикателства – заяви той в интервю за CNN.
Ди Монтедземоло не харесва идеята за електрически автомобили в спорта (екология в F1 е пълен абсурд) и смята също така, че разходите са прекалено високи. Освен това не одобрява напълно излизането на Формула 1 на борсата в Сингапур.
– От една страна подобна идея означава прозрачност на бизнеса и може да е добро начинание. От друга обаче значението на отборите е огромно, защото в крайна сметка те са участниците, без които спортът няма да съществува – допълни италианецът.
Проблемът с разходите бе повдигнат и от президента на ФИА Жан Тод. Той заяви, че харчовете трябва да се съкратят с 30% до 2015 г., за да не загуби спортът никой от тимовете.
– Разходите са главната ми цел. Те трябва да бъдат редуцирани с 30% през следващите три години. В противен случай ще загубим няколко екипа. Формула 1 трябва да е бизнес на печалба за всички отбори, но сега това важи само за два-три тима. Наближаваме обаче сключването на новия Конкорд след сериозни дискусии. От 2014 г. с новите правила и турбодвигатели ще направим крачка напред към света, в който ще живеем. И може би ще успея да убедя няколко производители на мотори, участващи понастоящем в надпреварите за издръжливост, да правят агрегати и за F1: Ауди, Тойота, Порше, корейците… – сподели Тод пред италианския Гадзета дело Спорт.
Ди Монтедземоло, Тод и Бърни Екълстоун се срещнаха вчера в централата на Ферари в Маранело, където са обсъждали и тези въпроси. Днес и тримата трябва да са на Монца, където ще се проведе квалификацията за Гран при на Италия.