Пилотите на Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън оглавиха класирането в първата свободна тренировка за Гран при на Унгария. Хамилтън изпревари съотборника си с десета от секундата.
Първите 90 минути за подготовка на пистата Хунгароринг започнаха при 25 градуса температура на въздуха и 33 на пистата. Шансът за дъжд бе 30% в началото на деня.
Темата на последната седмица, която продължи да се обсъжда и в началото на сесията, бе промяната в картите за управление на двигателите Рено на Ред Бул. И двамата пилоти на тима Себастиан Фетел и Марк Уебър заявиха по-рано, че новите изисквания на ФИА няма да окажат влияние върху представянето им.
– Може би все пак ще изгубим нещо като скорост, но много малко. Нека все пак изчакаме и да видим – допълни австралиецът.
Той и съотборникът му изпробваха някои нови неща за своите RB8, като в един от случаите аеробоята от задната част на колата на Марк се стичаше почти през целия питлейн, докато той излизаше на трасето.
Директорът операции на пистата за Рено Реми Тафен пък сподели, че това просто означава една стъпка назад в развитието на моторите. Шефът на Мерцедес Рос Браун обаче бе на малко по-различно мнение и смята, че промяната може да има сериозно влияние върху представянето на Ред Бул:
– Гумите са изключително чувствителни към подаването на мощност и превъртане.
Работата на Хунгароринг следваше обичайната схема. След първите опознавателни обиколки пилотите се прибраха в боксовете си и през първия половин час нямаше никого на пистата. Едва 26 минути след началото се появиха първите времена, като екипите използваха по-твърдите гуми за уикенда – медиум (меката смес е софт).
Кими Райконен записа 1:25.117, като той отново изпитваше новия двоен DRS на Лотус, появил се за първи път в Германия. Тимът ще разбере дали разработката наистина работи според очакванията едва на Спа и Монца, където ще се проведат първите стартове след лятната ваканция, но за момента събира данни за анализ. Системата отново бе само на болида на финландеца. На тестовете й пък се дължеше регистрирано прегряване на двигателя на Кими, като от Лотус признаха, че тези проби малко пречат на нормалната им подготовка за състезание.
В другите топекипи също изпробваха последните си новости. От Макларън няколко пъти обявиха, че продължават развитието на MP4-27, започнато толкова сериозно на Хокенхайм и определено се надяват да запазят тенденцията на прогрес. Във Ферари Фелипе Маса и Фернандо Алонсо събираха информация за различни версии на предно крило. Там също имат амбициозна програма, чиято цел е по-добра скорост на автомобилите.
Междувременно Михаел Шумахер не би никак доволен от баланса на Мерцедес-а си. Седемкратният световен шампион се бореше с автомобила си, но по-рано изрази оптимизъм, че екипът му има някои добри идеи за Хунгароринг.
Час след началото на тренировката начело бяха пилотите на Макларън. Люис Хамилтън оглавяваше таблицата с 1:22.821 мин, следван от Дженсън Бътън, чието време бе с 0,0101 сек по-слабо. Трети и четвърти бяха Нико Розберг и Шумахер (съответно на 0,807 и 1,024 сек). През последните десетина минути почти всички състезатели бяха на трасето, но сериозни размествания в челото на класирането нямаше. Хамилтън запази първата позиция с времето, което даде в 36-ата минута от сесията. Трети излезе Алонсо – на 0,576 сек от Люис, следван от Розберг, Ромейн Грожан с втория Лотус (на 0,812) и Шумахер.