След като Себастиян Фетел и Ромен Грожан отпаднаха миналата неделя на състезанието във Валенсия, първото подозрение за техническия дефект и при двамата бе проблем с прегряването на алтернатора. Спортният консултант на Ред Бул, Хелмут Марко, първоначално веднага подгони инженерите на Рено.
Френският производител на двигатели, който снабдява и Лотус, и Ред Бул, продължи да твърди, че проблемът при Грожан е бил алтернаторът. При Фетел според тях обаче е прегрял периферен агрегат, за който Рено не отговаря.
„Става дума за технически партньор-доставчик от Италия“, обясни Марко. „Отпадането е особено болезнено, защото до втората част на квалификацията първите седем коли бяха на разлика от 0,1 сек. После Себастиян даде чудесно време, с четири десети по-добро от това на следващия. В състезанието пък имахме огромно предимство преди да се наложи да кажем на Фетел три пъти: Карай по-бавно! Още по-бавно! Още по-бавно!
Защото знаехме, че ако е прекалено далеч напред, приятелите, които така или иначе вече нямаме и ФИА ще решат да направят нещо. Защото толкова суверенна победа през този сезон още не е имало. И тогава една банална повреда ни отне всичко.“