Непредвидимостта на състезанията от Формула 1 през тази година се посрещна с радостни възгласи от страна на феновете, но в падока се чуват доста скептични реакции, последната от които бе на Фернандо Алонсо.
„За публиката вероятно това е чудесно, защото непредсказуемостта повишава интереса“, обясни Алонсо пред CNN. „От друга страна това прилича на загуба на достоверност.“
Според него по този начин се поставяло под съмнение, дали печели най-добрия пилот с най-добрата кола. Испанецът обяснява, че спортът е на път да се превърне в лотария и според него нещата не трябвали да се решават от късмета, а от това, дали един отбор се справя по-добре от конкурентите.
„Не смятам, че в момента това е случаят“, заявява двукратният шампион, според когото проблемът е в непрестанните промени в правилата. „Ако измислим нещо и го внедрим в колата си, скоро бива забранено, като по този начин се ограничава творческото начало.
Колите стават все по-еднакви и има опасност да заприличаме на GP2.“
При това, думите са на пилот, чийто автомобил в началото на сезона показа сериозни дефицити и който е сред най-облагодетелстваните от ситуацията, като дори води в генералното класиране.
„Въпреки че сме доволни от сегашната си позиция, ние сме наясно, че колата ни просто не е достатъчно бърза. В крайна сметка обаче ще се борят същите пилоти и отбори за титлите.“
В същото време Алонсо изразява своята подкрепа за съотборника си Фелипе Маса, чиято ситуация след шестото място в Монако вероятно леко се е облекчила.
„Имаше доста трудности и малшанс, да се нагоди към новите гуми. Затова и не можа да спечели точки в някои състезания, които иначе си заслужаваше. Той е голям талант и затова получава пълната подкрепа на отбора и на шефовете. Сигурен съм, че във втората половина от сезона Фелипе ще се бори за победи и място на подиума.“
За състезанието в Монреал Алонсо се надява най-накрая да може да се възползва от новите елементи в своята кола, които в Барселона и Монако заради специфичните характеристики на трасето не можаха да бъдат използвани.
„Става дума за една надпревара на и извън пистата. През тази година 2-3 десети от секундата могат да означават шест места.“