Дженсън Бътън спечели миналогодишната Гран при на Канада след двучасово спиране на състезанието заради пороен дъжд и 6 (!) влизания в питлейна, едно от които бе наказание. Англичанинът вървеше втори, когато Себастиан Фетел (Ред Бул) сбърка броени завои преди финала и изтърва пилота на Макларън.
– Връщането ми в Монреал е изключителен момент за мен. Победата ми там миналата година бе един от онези редки моменти, когато всичко се подрежда като хората. Все още ми е трудно да повярвам, че в средата на дистанцията вървях последен, но въпреки това се измъкнах напред и спечелих в последния тур. Спомените от тогава винаги ще са с мен – коментира Бътън преди тазгодишното състезание в Канада, което ще се проведе този уикенд. – Всъщност всички очакваме с нетърпение надпреварата там. Градът е с невероятна атмосфера, хората са дружелюбни, феновете – страхотни. За нас ще е важно да се получат нещата в квалификацията. В последните два старта не се представих като хората в Q2 и от там нататък темпото ти в неделя следобед вече няма значение. Особено, след като автомобилите са с толкова близко представяне – допълни световният шампион за 2009 г.
Съотборникът му Люис Хамилтън от своя страна отбеляза още веднъж какъв уникален сезон във Формула 1 наблюдаваме до момента – с все нови предизвикателства и различни изходи от състезанията.
– Нещата при нас не станаха съвсем добре в последните кръгове, но въпреки това съм уверен, че сме в най-добрата позиция да се борим за победа – продължи той. – Знам, че резултатите скоро ще са налице. Правя всичко възможно, за да извлека всяка десета от секундата от болида, а екипът и на пистата, и във фабриката се труди неуморно, за да ми даде кола, с която може да се побеждава. Контрастът между Монако и Монреал пък е огромен. И двете надпревари се състоят вътре в град, но всяка от пистите е уникална със свои собствени характеристики. Жил Вилньов е супербърза на места и изисква финес и прецизност. Понякога може да се състезаваш колело до колело със съперник при скорост от около 300 км/ч, а това е невероятно усещане. Необходимо е обаче добро представяне и при ниска скорост. KERS и DRS би трябвало да допринесат за вълнуваща битка. На хартия колата ни би трябвало да пасне на трасето. Трудно е, разбира се, да се предвиди какво ще се случи, така че ще продължа да съм фокусиран върху това да изкарам чист уикенд и да продължа да печеля точки – добави Хамилтън.