Какво ли не се изписа и изговори за новия Макларън MP4-27 преди официалната му премиера в Уокинг. Не малка част от коментарите се оказаха спекулации, но в общи линии промените бяха насочени в очакваните области.
Като външна форма колата е далеч по-консервативна отколкото се очакваше, но Мартин Уитмарш обясни коректно на представянето, че този подход има своето обяснение преди всичко в твърде иновативните решения от миналата зима. Част от тях отнеха прекалено много от времето за подготовка и в крайна сметка тимът не бе напълно конкурентен на Ред Бул в самото начало.
Макларън MP4-27 вероятно наистина има и много повече вътрешни иновативни решения, за които тепърва ще научаваме. За тях подсказа Тим Гос на премиерата, а някакви думи в тази посока на Джеф Макграт бяха свалени.
Видимите външни промени са свързани с най-важните изменения в правилата.
Носът има ниво от пода в предната си част – 55 см, а пред кокпита до оста – 62,5 см. За разлика от Лотус обаче MP4-27 няма гърбица над оста, а всичко е много хармонично и гладко. Болидът е далеч по-красив на вид от Катерам-а, който се появи миналата седмица.
Голямата изненада е в доста широките, но присвити във височина отвори за радиаторите. Тяхната форма обаче е пряко свързана с оформянето на целия поток не само към задната част на колата, но и във вътрешността на автомобила, под капака на двигателя и оформянето в него на струя топъл въздух към опашката на корпуса, точно както бе при Ред Бул в последните 2 сезона.
L или U-образните кутии за радиаторите са история, защото при преместването на изхода на ауспусите на поне 20 см над пода потокът, който се формираше в канала до кокпита, вече не е толкава важен.
Може би най-интересна пък е именно позицията на ауспусите във външната форма на новия болид. Те са на долната граница на допустимото от регламента. Не са високо и близко до корпуса, както бе при Уилямс на тестовете за млади пилоти. Насочени са директно в зоната под основния елемент на задното крило.
Крейг Скарбъро описа още миналата година и на страниците на нашето списание начините и важността на насочването на потоците от изгорели газове този сезон. Възможностите са няколко, защото последните 10 см от ауспуха, които трябва да са кръгли с диаметър 75 мм, но могат да се насочват във височина с толеранс от цели 30 градуса, а в хоризонтална посока допускът е 10 градуса!
Очакваше се, че Макларън наистина ще насочат струята към горния елемент на крилото, но поне от модела, показан в Уокинг, посоката на отворите изглежда насочена малко по-ниско.
Според Крейг позицията е така избрана, че при различна скорост с изгорели газове да се обдухват различни части от крилото (горен или основен елемент, зона между тях) и изобщо цялата задната част.
В тази игра със сигурност ще има много възможности през 2012 г.
Иначе като цяло задната част е още малко по-тясна от миналия сезон.
Конструкцията принципно е същата като разпределение на елементите. Батериите на KERS пак са под резервоара, но е оптимизирано охлаждането и вече има достатъчно място за потоците за охлаждане на електрониката под основната тръба за въздух към мотора, а не отделни канали и отвор над него, който влошаваше максималната скорост. За да се подобри тя, очевидно е работено и при крилата и макар да е ясно, че те ще се променят сериозно още в хода на тестовете, е видим стремежът към по-добро използване на DRS системата – с по-малък подвижен елемент, вместо миналогодишния голям, даващ по-добро притискане, но създаващ проблеми при изпреварване.