Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул са фаворити според Хамилтън и Бътън

Ред Бул са фаворити според Хамилтън и Бътън

49
0
Дженсън Бътън,снимка: Мирко Щанге

Пилотите на Макларън заявиха днес след обяд в Сингапур преди началото на последната тренировка, че след видяното във вчерашния ден съперниците им Ред Бул отново имат предимство, макар и не толкова голямо, колкото преди няколко месеца.

– В първата тренировка бяхме добре, много близо, но после, когато поизсъхна, те бяха по-бързи, имат все още много по-голямо притискане – категоричен бе Хамилтън по време на много приятна среща с група журналисти в къщичката на тима на трасето Яс Марина. – Все пак се надявам промените, които направихме тази нощ, да имат положителен ефект и да им направим живота труден.

Седналият до него Дженсън Бътън също призна, че тимът е очаквал малко повече на тази писта, но:

– Ред Бул са пред всички останали и ще е много трудно да ги победим, но не е и никак леко да се направи всяка обиколка тук без грешка, така че нека да видим.

Двамата пилоти бяха категорични, че за тях този уикенд изобщо не стои въпросът дали да използват системата за обтичане на задното крило, върху която мислят съперниците. Тимът от Уокинг имаше колебания на Монца с колата на Хамилтън, но Бътън вече толкова е свикнал с нея, че инстинктивно движи лакътя си (с него вече се управлява устройството), когато излезе от завой и изобщо не смятал да се разделя с нея до края на сезона.

Според Адриан Сутил (Форс Индия) пък именно липсата на опит в управлението на F-duct е причина част от съперниците да се отказват от нея, защото за разлика от Макларън, всички други разполагат с разработката сравнително отскоро.

На въпрос на ClubS1 за ефектите от работата на новото предно крило британците не бяха категорични в оценката си. Бътън каза, че по-скоро има позитивно усещане, докато Хамилтън трудно би могъл да опише пряк ефект върху поведението на колата.

Може би не случайно на техническия преглед тази сутрин колата на Дженсън бе закарана до бокса на ФИА с новото крило, а тази на Хамилтън – със старото. Окончателно решение обаче трябваше да бъде взето след последната тренировка.

Пилотите на Макларън бяха единодушни в това, че с и без новото крило на влажна писта сцеплението е много малко като цяло. Бътън обясни още, че светлината се отразява много неприятно и не се вижда ясно коя част на пистата е мокра и коя не толкова много.

Новият асфалт (който покрива 40% от трасето) изпарява водата по-бавно от стария, което също е проблем и се получава странен ефект в една част да работят добре гумите за сухо, а в друга – интермедиите, а това ще създаде огромни проблеми в неделя при подобни условия. А те вероятно ще са наистина такива, защото и днес преди обяд валя доста и пистата до началото на последната тренировка не бе напълно суха, въпреки направените няколко състезания на съпътстващите серии.

Хамилтън още веднъж изрази сериозните си притеснения относно новите високи бордюри около шиканите, които буквално могат да разрушат колата, както стана вчера с Адриан Сутил и според Люис са определено опасни.

Коментарът по темата бе интерпретиран с много хумор от шефа на комуникациите в Макларън Мат Бишъп, което създаде рядко топла атмосфера за тима на Макларън по време на срещата. Точно докато се смеехме в малкия дом на тима на трасето, пристигнаха Мартин Уитмарш и Кристиан Хорнер, а Бътън на висок глас започна да говори, че в тима на Макларън пилотите се разбирали чудесно и се смеели, е… може би не се разбирали чак така фантастично както в Ред Бул, но…

Хамилтън пък започна да чука по преградата, зад която бяха шефовете.

След това двамата сериозна заявиха за пореден път, че дори и сега в тази финална фаза на първенството се разбират добре, обменят напълно всички данни и информация, с която разполагат и се чувстват добре, развиват колата заедно и се борят за успеха.