Тимът на Ситроен представи новия си автомобил за световния рали шампионат – C3 WRC. Автомобилът е създаден според новите технически правила.
Колата бе показана на събитие в Абу Даби. Работата по проекта стартира през април 2015 г. При обявяването на новата спортна програма на Ситроен през ноември 2015-та автомобилът вече съществува виртуално – на CAD. На 11 април тази година Крис Мийк направи шейкдауна на C3 WRC на пистата във Версай-Сатори. Малко след това в Южна Франция стартираха и реалните тестове. Тренировките продължаваха между 4 и 5 дни на месец, а в края на юни бе готов и втори автомобил, който провеждаше изпитания на асфалт.
От конструкторския департамент продължиха да въвеждат новости, като финалната форма бе решена след още няколко сесии в аеродинамичния тунел. Мийк изнесе по-голямата част от тестовата програма, подпомогнат от Крейг Брийн и Стефан Льофебр. Ситроен C3 WRC направи общо 10 тренировъчни сесии и измина 9500 километра. Автомобилът бе хомологиран на 13 декември 2016 г.
В новия автомобил има забележителен напредък във всички области. Съотношението тегло-мощност е 3,1 кг/к.с. при него например при 3,8 на предшественика му DS3 WRC. Той е с двигател, създаден от Ситроен Рейсинг спрямо общите регулации на ФИА за агрегатите (Global Racing Engine – GRE). Базата е 4-цилиндров, 1,6-литров турбо мотор с директно впръскване. GRE концепцията позволява на производителите да използват агрегата в няколко шампионата. Ситроен създаде мотор за световния шампионат за туристически автомобили (WTCC) въз основа на предишния си опит от WRC. След това пък използва натрупаните в пистовото първенство знания и информация, за да създаде новия двигател за C3 WRC.
Мощността е увеличена с 20% до 380 к.с. Турбо налягането е ограничено на 2,5 бара, което означава, че въртящият момент остава сравнително стабилен – окоо 400 Нм.
Най-видимата промяна в колата е увеличената ширина – до 1875 мм (+55 мм). Окачването е с отделни варианти за асфалт и чакъл. Задвижването на четирите колела е претърпяло сериозна промяна със завръщането на централно контролирания хидравличен диференциал. Системата бе използвана при моделите Ксара и C4 WRC.