Начало Автомобилни новини И Ауди предложи купе с 4 врати

И Ауди предложи купе с 4 врати

404
0

Срещам се с Момчил Манчев в Бояна, за да се видим, да обсъдим важни дела и съвсем не на последно място да се качим набързо до Златните Мостове на Витоша и от там да направим една-две отсечки до Копитото, с новия модел на Ауди А5 Sportback. От Порше България на разположение е версията с двигателя 2 литра, турбо дизел с директно впръскване Common rail, с базовата мощност – 143 к.с. Автомобилът обаче е забележителен този път преди всичко със самата си концепция. Той е със силуета на купе, но е с 4 врати и е от типа елегантни лимузини като Мерцедес Бенц CLS и VW Passat CC.

Ауди отдавна се готвеха с неговото лансиране и лансираха колата от тази есен на пазара. Тя е базирана на платформата на А4, но е по-впечатляваща и е по-елегантна от седана, а е и по-ниска от него с 36 мм.

Стилът е подчертано спортен, което се харесва по принцип от клиентите на Ауди. С този стил и по-ниска цена колата като нищо ще дръпне малко и от пазара и на по-голямата лимузина А6, още повече че A5 Sportback e нов.

Местата са 4, обзавеждането е също типично за марката – практически всички прибори са познати. Конкретният автомобил е обзаведен доста добре, с кожа алканатра върху седалките и декоративни елементи Aluminium Hologramm при цена на конкретния автомобил от точно 67 243 лв с ДДС.

Както може и да се очаква в едно купе, назад няма най-широкият поглед. Мястото за главите и краката на задната седалка е по-малко от това в А4, но седалките са така конструирани, че това чисто физически трудно се хваща. Със сигурност обаче комфортът не е изобилен и е хубаво, че голямата облегалка между двете кресла дава възможност и за движение и облягане на тялото. Маркетолозите на Ауди очевидно така са преценили нещата – колата да е почти истинско купе (с врати без рамки), по-скъпа от аналога си в комби и седан вариант А4 с няколко хиляди евро (които обаче хората ще са склонни да дадат за неиния стил).

Онова, което ме впичатлява най-силно е чистото, директо управление и окачването тогава, когато поемаме нагоре. Колата стои добре на пътя и в това е силата й. Не е прекалено твърда. Стабилна е, без да и липсва комфорт.

Полагам усилия, за да я изведа от балансирана позиция и леко се усеща недозавиване, но при доста сериозно покачване на скоростта. За поднасяне на задната част не може да се говори. Интересно е това поведение, защото моделите със задвижване само на предните колела (какъвто е нашия автомобил) са с нова система ESP и електронно котролиран дифернциал, намаляващ именно недозавиването. Във версиите quattro и с различни режими на настройки вероятно прагът ще е изместен още към подобряване на управляемостта, но като цяло поведението е наистина впечатляващо, и в много голяма степен е прецизно насочено към потенциалните клиенти, на един спортно изглеждащ, но в крайна сметка нормален семеен автомобил.

По принцип пета серия бе измислена от Ауди и лансирана първо като купе и в тази връзка моделът е отличен неин представител, но в същото време има една допълнителна функционалност. Багажният обем е 480 литра, които могат да нарастнат до 980 при сваляне на задните седалки, с което се достига почти идентичен товарното пространство с комбито А4 авант.

Не на последно място спортният дизайн и фунционалност са съчетани с една добра гама от авангардни двигатели. Тя включва мотори TDI Common rail и TFSI – бензинови с директно впръскване, като мощностите им са между 143 и 265 к.с. Базовата европейска версия е с 2-литров TDI (143 к.с.), която е на разположение. Дизеловите версии продължават с още една 2,0-литра TDI със 170 к.с. и 2,7-литров TDI (190 к.с.). Най-голям е 3.0 V6 TDI, който е с 240 к.с.

Бензиновите версии са 2.0 TFSI (180, 211 и 265 к.с.), към които ще се добави и 3,0-литров V6 TFSI с 290 к.с.

Макар и с най-малкия мотор колата за тестване е оборудвана с авангардната continuously variable multitronic скоростна кутия. Плавната й работа е в хармония с умерения ход на двигателя, чиято сила се предава плавно и без никакво забавяне. За предаване на силата в гамата има 6-степенна механична предавателна кутия, или седем степенен S Tronic.

В крайна сметка оставам с впечатление, че моделът е добре измислен нов продукт с приятен вид и характер, но далеч от реалните спортисти на марката.

Галерия със снимки