Начало Автомобилни новини Опел извади Инсигния с 325 к.с.

Опел извади Инсигния с 325 к.с.

689
0

Сядате в кола с 325 к.с., 4х4, ускорение от 0 до 100 км/ч 6 секунди и 7,1 сек между 80 до 100 км/ч. Автомобил, в който с натискате бутон на таблото сменяте режима и на движение от стандартен към Sport или OPC. Подавате газ и гумите на Пирели (специално разработени за модела) захапват асфалта и ви изстрелват напред.

В същото време около вас има една по-скоро луксозна среда, получила отлични оценки от вече многото клиенти на Инсигния, но с добавени елементи, като метални апликации и „дупчени“ педали, седалки на Рекаро. Кола с отличен комфорт и пространства, но с повече от впечатляващa динамика.

Колата е Опел Инсигния OPC – най-новата и специална версия на най-новата гама, която има мисията да промени представата за марката, още повече сега, при излизането й от структурите на американския гигант GM и откриването на нов свободен хоризонт.

Пристигам на летището във Франкфурт и без никакво забавяне лично управляващият директор на Адам Опел GmbH в момента Ханс Демант представя колата в една от залите на хотел Шератон. Краткият преглед на историята на авангардното подразделение Opel Performance Center показва, че връщането на марката към някой нейни стари спортни традиции има успех.

OPC дивизията бе създадена през 1997 г. и първата кола, създадена от центъра ба Астра със 160 к.с. Над 50 000 са вече продадените модели със специалния спортен тунинг, а сега Инсигния OPC има амбиция да развие още този успех и да се опита да атакува и спортните продуктите на другите немски съперници.

Трудно е да се прогнозира дали ще успее, защото продуктът е наистина забележителен, но изграждането на имидж и навлизането в тази среда изисква много време и усилия.

Споделям своето виждане с хора от компанията, с които обядвам по време на една от паузите между изпитанията и те ми отговарят, че всички в Опел са наясно с тази задача, но именно затова създавайки Инсигния OPC са се старали много. Това е важна информация и наистина личи, че на този модел е обърнато много много внимание.

Външно агресията му добре дозирана, без да стои изкуствено „прикачена“ към елегантната форма на гамата по принцип. Много от елементите показани в GTC концептът от 2007 г. в Женева са намерили място в модела, като огромните вертикални отвори за въздух към спирачките например.

Те пък са специално разработени от Брембо и теглото на апаратите е само 5,2 кг. при 7,7 за стандартната гама. Апаратите на Брембо при това са с по 4 цилиндърчета, а не с 2, за да се контролира наистина сериозната сила на колата. Всичко на практика в механиката е препроектирано спрямо серията. Това е особенно важна информация, потвърждаващата пряко усещане за огромно внимание. Цялата предна част например е по-лека с 25% спрямо останилете версии и това има своето логично обяснени когато летя с над 170 км/ч в един от завоите на пистата за развойна дейност на GM в околностите на Франкфурт. Спирам и без да чувствам унасянето на предната част (което би могло да се получи вследствие на инерционния момент) от по-голямато тегло завивам леко. Пак си мисля и спирачките, чиито дискове макар и по-големи са по-леки с тегло 9,8 кг, срещу 11,2 за стандарта.

Поемам по следващата права и реално усещам отличния потенциал на двигателя. На трета съм от общо 6 предавки с около 4000 об/мин и скорост около 90 км/ч, натискам газта и достигам бързо до 130. Отлична гъвкавост. Двигателят е разбира се в центъра на вниманието при представянето на модела – 2,8 литра V6 с най-модерните пиезо инжектори, напълно нава електроника за управление и разпределителен механизъм.

Звукът на ауспусите Ремус, също специално разработени за колата е гърлен и сериозен, без да е дразнещ.

Започваме обиколките в нормален режим на движение на колата. Да, добра стабилност и комфорт. Мисля, че в този режим Инсигния OPC е много близка като поведение до модел като Мазда 6 например или BMW 5 серия.

След няколко минути по радиостанцията обаче се чува командата на тест пилотите на Опел, които ни водят за превключване в режим Спорт. Те впрочем са световно известни и общуването с тях е удоволствие. Манул Ройтерс и Йоахим Вилкенхок ни насочват в нашето каране. В режим Sport окачването се втвърдява, директността на волана се увеличава, завоите се минават с още по-голяма скорост. Натискам максимално, за да извадя умишлено колата от една от кривите. При скорост от 160 усещам признаци на ъндърстир, невъзможност за завия и леко продължавам и отварям кривата, но всичко се коригира. Колата все пак е 4Х4 отлично балансирана и задния диференциал е с електронен контрол против приплъзване и възможност за известно преразпределение на силата към колелата. В режим OPC минавам на същото място с тази скорост при следващата обиколка. По-късно конструкторите споделиха, че всъщност разликата в настройка OPC и Sport е по-голяма отколкото между Sport и Normal.

Разглеждам специално и системата на окачване на колата, показано на един специален експонат в залата ни за почивка. Отпред например то е все така Макферсън, но е много по-специално с носещ елемент от вътрешната страна и главина отвън, докато при серията е само с главина навън.

Инсигния OPC ще се предлага само с 19 и 20 цолови лети джанти, които са също специално разработени и това за пореден път ме убеждава в амбицията да се разчупи калъпа на мислене и да се даде една нова алтернатива при този тип коли.