След като през вчерашния ден в екипа на Ферари цареше разочарование, то днес след края на квалификацията в Скудерията изглеждат обнадеждени. За първи път от два състезателни уикенда насам и двамата пилоти успяват да влязат в топ 10. Фелипе Маса завърши на осма позиция с изоставане от 1,387 сек от водача, а изоставането на Райконен бе близо 2 сек и той остана едва на 10-о място.
“Изглежда, че се придвижваме напред с малки стъпки”, заяви Маса. “Знаем обаче, че пред нас има много път за изминаване. За себе си съм радостен, че най-накрая успях да вляза в топ 10 след и се надявам в състезанието да се представим още по-добре.
Днес сутринта колата бе много добра, но следобед нещата се влошиха в известен смисъл, задната част бе доста нестабилна. Това вероятно е свързано и с промяната на условията на пистата.
Утре със сигурност ще е много горещо, това със сигурност ще се отрази както на сигурността, така и на работата на гумите. Ще се опитаме да вземем точки, надяваме се че KERS ще ни донесе предимство, особено на старта.”
“Със сигурност не е приятно да стартирам от десета позиция, но за повече просто не можех да се надявам”, обясни от своя страна Райконен. “Поведението на колата в първите две части бе по-добро от очакваното. В третата част обаче не разполагах с още един нов комплект меки гуми, след като вече бяха използвал всички.
Със сигурност представянето на колата с KERS се подобри. Надявам се да ни помогне и утре в състезанието, което очаквам да бъде много тежко заради високите температури. Да видим, какво можем да направим, надявам се да съберем точки.”
“С оглед на моментната ситуация разбира се не сме особено щастливи от местата, които заемаме”, обясни главният инженер Крис Дайър. “Все пак успяхме да вкараме и двете си коли в топ 10.
В последната част на квалификацията Кими имаше повече проблеми от Фелипе, защото нямаше нов комплект меки гуми. Все пак имаме добра стратегия за утрешното състезание и се надяваме и двамата ни пилоти да вземат точки.
Вчера следобед решихме да монтираме KERS и в двете си коли. Анализирахме внимателно данните от свободните тренировки и стигнахме до извода, че това е по-добрият вариант.”
“С оглед на моментното ни състояние знаехме, че ще е трудно да влезем в последната част на квалификацията. Ако погледнете внимателно ще видите, че във втората половина на класирането във втората част имаше пет коли в рамките на половин десета от секундата. Дори при най-малката неточност щяхме да отпаднем още там.
Този резултат разбира се не може да ни радва, но с оглед на реалностите в момента трябва да сме доволни. Първата ни цел утре ще е и двете коли да завършат състезанието.
При тези високи температури надеждността ще е най-важното нещо. Целта ни разбира се е да зачеркнем и нулата, която стой срещу името ни в класирането.”