От екипа на Ферари за първи път официално признаха, че отбора не е в състояние да се бори постоянно за победи през 2009 г. Самият шеф на отбора Стефано Доменикали обясни надълго пред събралите се журналисти в падока, че изтощителната борба за титлата през миналия сезон отбора изпитва определено трудности през този. Подобно било положението и с конкурента на Червените, тима на Макларън.
И докато случващото се в Австралия не се смяташе за особено показателно, то на взискателната към аеродинамиката писта в Малайзия истината просто вече не можеше да се скрие. Защото докато някои се бяха вкопчили в битка за титлите, то други развиваха колите си и се бяха концентрирали вече в бъдещето.
Както може да се забележи дори с просто око, отборите на Браун, Ред Бул, Тойота и Уилямс са се приспособили успешно към множеството промени в регламента. Ферари се мъчи с всички сили да се придържа към тяхното темпо и на моменти дори успява за разлика от Макларън. Още един отбор обаче страда, въпреки че в началото на зимните тестове даваше прилични резултати – този на BMW Sauber.
“Видяхме нагледно, че има няколко отбора, които разполагат с прекрасен пакет”, заяви Стефано Доменикали в интервю пред BBC. “Все пак те обаче имаха повече време за развитие, така че ситуацията в момента е логична. Борихме се до последно с Макларън и бяхме концентрирани изцяло върху спечелването на титлите.
Накрая всеки взе по една титла, но това ни се отрази отрицателно върху развитието на колата за тази година, защото хвърлихме прекалено много ресурси през миналата. Човек не може да има всичко и така заради успеха през миналата, сега страдаме. Но това е нормално при създалата се ситуация. Сега трябва да живеем с последствията, да запазим самообладание и да се концентрираме върху работата си. Всичко останало ще дойде от само себе си.”
Това, че точно отборите на Браун, Тойота и Уилямс са с крачка напред не е учудващо за Доменикали, защото все пак те използват така наречения двоен дифузьор.
“Ако го махнат, нещо което със сигурност им носи предимство, ще видите какво ще се случи. Но все пак е абсолютно ясно, че отборите имащи повече време за развитие на проекта ’09 имат предимство. Трябва да се опитаме да извадим максимума от колата си. Ако трябва да сме честни, всички са много близо един до друг, вижда се дори на дълги писти, че разликите между отборите са минимални. В момента не се борим с Браун. Според мен колите на Ред Бул са много, много добри. Тойота също, BMW също при определени условия. Това са отборите, с които трябва да се мерим. Това е и ситуацията, с която трябва да успеем да се справим.”