Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Краят за Супер Агури

Краят за Супер Агури

105
0

За две и половина години Супер Агури постигна наистина много – може би дори повече, отколкото самият Агури Сузуки си е представял, когато създаде отбора си. Дебютният сезон – 2006 г. – не бе лесен заради липсата на достатъчно добър автомобил, но през миналата година бе използвано ревизирано шаси на Хонда и представянето бе съвсем различно. В същото време обаче от една страна спонсорите от SS United не изпълниха финансовите си задължения по договора, а от друга – екипът на Спайкър (настоящите Форс Индия) повдигна обвинения за това, че малкият японски екип не е конструирал самостоятелно автомобила си. Въпросът не бе приключен до края на сезона и Супер Агури участваха в разпределението на парите от телевизионни права спрямо класирането си при конструкторите – девети от 11 отбора.
Наскоро обаче стана ясно, че клиентските шасита няма да бъдат разрешени, което попари желанието на Хонда да продължи да поддържа Супер Агури. Японският концерн има затруднения и немалки загуби със заводския си екип и допълнителните разходи като че ли идват в повече. Същевременно с оттеглянето на най-малкия екип от шампионата пък делото за клиентските шасита остава да се води само между Форс Индия и Торо Росо. Изходът от това не е ясен, но Дитрих Матешиц вероятно ще продаде “малките бикове”, което окончателно ще сложи точка на спора.
Формула 1 обаче може би ще има проблеми заради оттеглянето на Супер Агури. Шампионатът остава с 10 отбора, а който и да е желаещ да се включи, трябва да разполага със сериозни средства. Проблемът с клиентските шасита вече отказа Дейвид Ричардс от плановете му да създаде свои тим в Гран при, този на Агури Сузуки на практика фалира и всичко това не е никак окуражаващо за евентуалните инвеститори. При това положение идеята за ограничаване бюджетите на отборите придобива истински смисъл, макар че и в нея има някои не особено логични елементи (като например изключването от фиксирания бюджет заплатите на пилотите, висшите управляващи в отборите и т.н.).
За съжаление Супер Агури не успяха да оцелеят. Всъщност оцеляването им вероятно бе обречено по принцип заради приемането на правилото от 2010 г. абсолютно всички автомобили да са конструирани от съответните отбори. Въвеждането на системите за пестене на енергия и използването й след това под формата на допълнителна мощност (KERS) за догодина също нямаше да е никак лесно за малкия японски тим. Според непотвърдена информация Бърни Еклестън е искал наистина много Супер Агури да продължат участието си. В настоящите условия обаче това явно се оказа невъзможно и Сузуки, колкото и да му бе трудно, сложи край.