Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ще оцелее ли Супер Агури?

Ще оцелее ли Супер Агури?

70
0

Такума Сато се е залепил за Макларън-а на Ферднандо Алонсо. В края на дългата права болида на Супер Агури излиза от аеродинамичната му сянка и се стрелва в шикана преди старт финалната права пред двукратния световен шампион. Не само хората по трибуните, но и тези пред телевизионните приемници скачат на крака в еуфория. Сато финишира на шеста позиция пред Алонсо. Ясно е че гумите на испанеца в сравнение с тези на японеца са много по-износени, но за всички е важно само едно – Супер Агури побеждава Макларън, Сато изпреварва двукратния шампион Алонсо.
След това изпълнение Даниеле Аудето подхваща една приказка, която вече е казал преди сезон ’07. „През 2008 г. искаме да се борим за победа.”
Шестото място на Сато в Канада подчерта тази амбиция. След края на миналия сезон обаче вече никой не говори за победи. В екипа ще са радостни, ако въобще успеят да застанат на старта и да преживеят сезон ’08. Главните противници са финансите. Едва след тях идват Форс Индия и фирмата майка Хонда.
А тимът определено е сред най-симпатичните в падока. Това е един от последните малки частни отбори. Две години подред тимът показва че дори без огромни финанси, само с желязна воля, силно желание за работа и качаствени изпълнители могат да се постигнат добри резултати.
През последния сезон отборът на Супер Агури записа четири точки. Това са четири пъти повече точки от събраните от Мидланд и Спайкър в двата сезона записани от тях.
Отборът: В него през зимата не се промени почти нищо, поне що се отнася до най-високите етажи. Съкращения продиктувани от липсата на финанси обаче не липсваха в персонала на фабриката, който така или иначе не бе особено голям и който сега трудно ще изпълнява качествено задълженията си в намален състав. Загубени бяха и важни спонсори, в екип в който всеки спонсор е важен, а на тяхно място не бяха намерени нови. Липсата на спонсори, липсата на пари и несигурно бъдеще. Така изглежда переспективата на отбора броени дни преди началото на сезона. В сравнение с тези проблеми неяснотиите около споровете за клиентските коли изглеждат като незначителни дреболии. В момента собственикът на екипа Агури Сузуки преговаря с три потенциални инвеститорски групи и партньорите от Хонда, дори може да се стигне и до крайната стъпка продажба на отбора.
Колата: Първо бе отменено представянето на колата, в последствие и цялата програма за изпитания. Така от ноември до началото на месец март екипа участва в едва 11 дни на изпитания. В седем от тях екипа участва като втори отбор на Хонда. За да избегне лимита от километри в изпитанията от фирмата майка ползваха своите млади пилоти Цубер, Филипи и Конуей с лакирани в цветовете на Супер Агури RA107. Първият си собствен тест в средата на януари екипа прекрати още в първия ден, защото резервните части не можеха да бъдат изпратени. Нямаше пари за това. Около месец по-късно екипа направи единствения си пълен тридневен тест преди началото на сезона. Последните две изпитания в Барселона преди първото състезание за годината бяха отложени заради финансови проблеми.
Така новата SA08 ще се види за първи път в Мелбърн, ако въобще бъде видяна разбира се. Така както бе и при неговия предшественик, като изключим обаче факта, че преди година това бе планирано за да се отговори на евентуалното използване на клиентски коли от страна на Спайкър. Както и през миналата година сегашния болид на Супер Агури ще бъде вероятно проектиран на базата на миналогодишната Хонда, RA107. Нещо което обещава много ядове, като се има предвид качествата на тази кола, която едва в последните състезания от сезона бе малко по-добра от SA07, разработена на базата на RA106.
Дори масивните ресурси на екипа на Хонда не успяха да направят от RA107 конкурентноспособна кола, какво остава за ограничения от към финанси и пари за тестове и за развитие отбор на Супер Агури.
Пилотите: Те отново трябва да се казват Такума Сато и Антъни Дейвидсън. Все още няма никакво официално потвърждение от страна на екипа. Сато се смята за бетониран в кокпита на отбора, защото той бе и основната причина за това Хонда да подкрепи създаването на отбора Супер Агури. Той най-вероятно ще бъде титуляр, просто защото трябва да е титуляр. Дейвидсън пък е логичния избор за съотборник. Той е бърз и има много опит като тест пилот. Вече и с година опит от състезания. Във втората половина на миналия сезон той вече се справяше много по-добре с напрежението и създаваше трудности за съотборника си. Въпреки това мястото му не е сигурно. Възможно е Хонда да наложи някой друг от протежетата си (какъвто бе и Дейвидсън). Друг възможен вариант е да се даде път на платен пилот. Говори се за Картикеян и спонсориращ го индийски консортциум. Така или иначе бъдещето на пилотите не е ясно. Както и това на отбора. И всичко е много трудно, защото нито пилотите могат да тестват новата кола, нито да тестват миналогодишната без тракшън контрол. Засега адаптирането към новата единна електроника изглежда особено трудно, както за фирмата майка Хонда, така и за екипа на Супер Агури.

Предимства: Силната мотивация и огромните симпатии с които се ползва тима
Недостатъци: Няма пари, нямаше тестове, за момента отбора изглежда напълно обречен

Статус: Трудно е да се направи каквато и да било равносметка. Съкращаването на персонала, липсата на пари и на спонсори все повече натискат екипа към дъното. Нямаше изпитания на новата кола, много малкото такива със старата. Едва в средата на февруари пилотите за първи път изпитаха новата електрони и можеха да опитат кола без електронни помощници. Определено тази година ще бъде особено тежка за отбора.
Прогноза: Ако въобще завършат, за да не кажем ако въобще започнат годината Супер Агури вероятно ще е безнадежно последен на дъното. Успехите от първата половина на миналия сезон изглеждат невъзможни.