Начало Автомобилни новини Новият седан C5 завоюва 5 звезди на тестовете на Euro NCAP

Новият седан C5 завоюва 5 звезди на тестовете на Euro NCAP

94
0

Новият седан C5 завоюва 5 звезди на тестовете на Euro NCAP за защита на възрастните пътници. Citroën всъщност превръща сигурността в прироритет при създаването на концепцията на новия модел, бил той във версия седан или Tourer. Новият C5 притежава особено здрава архитектура, съчетана с гамата от богато оборудване, което е резултат от прецизната експертна оценка на Марката. Фактите са повече от показателни.

Сервиз, готов за всеки спешен случай
При всяка една спешна ситуация (свидетел или потърпевш от инцидент с ранен, насилие…), новият C5 предлага сервиз Citroën Urgence, който е свързан с телематичната система NaviDrive.
Този безплатен сервиз, на разположение в 8 страни в Европа, 24ч/24ч 7дни/7дни, позволява пътниците в автомобила да бъдат във връзка със системата за сервизно обслужване.

Повикването за помощ може да стане автоматично, в следствие на удар или след продължително натискане на бутон «SOS». Ако шофьорът не е в състояние да обясни точния проблем, тогава автомобилът се идентифицира и локализира чрез GPS и помощта се оказва на място, без да се губи излишно време.

Особено сигурно пътно поведение и ефективна спирачна система
Новият C5 притежава преди всичко активна сигурност от високо ниво :
C5 наследява постиженията на C6, което от своя страна му осигурява пътно поведение от високо ниво.
Особено внимание е отделено на оптимизирането на сигурността на каросерията на новия C5 и гарантира стабилността при разпределението на вертикалните усилия на четирите колела: това води до отлично пътно поведение. И още нещо, изключително фините настройки на окачването създават такова общо равновесие на автомобила, което води до особено сигурно пътно поведение.

• Гумите Michelin също са залог за надеждност, които могат да действат заедно със система за алармиране на ниско налягане в гумите или предотвратяване на спукване.

• Новият C5 притежава спирачна система от много високо ниво. Автомобилът е оборудван с предни вентилирани спирачни дискове с диаметър от 304 до 330 мм, а задните – 290 мм.
Системите за контрол при спиране (електронно разпределение на спирачното усилие, асистент за аварийно спиране), спомагателни системи за контрол на траекторията на движение (ABS, ESP) са част от серийното оборудване. Те гарантират оптимален контрол на автомобила в особено деликатни пътни ситуации.

• И накрая, новият C5 предлага голям брой спомагателни системи, които благоприятстват управлението на автомобила, например като ограничител и регулатор на скоростта, сигнализиране на ниско налягане в гумите, самонасочващи се бифункционални ксенонови фарове или още алармен сигнал при пресичане на осевата линия (AFIL), първото в света решение на проблема смяна на линията без предупреждение с мигач при движение по магистрала или друг път със скорост над 80 км/ч.

Пасивна сигурност от най-добро ниво
Структурата на новия C5 е изключително усилена. Предната част се състои от програмирани деформируеми зони и алуминиева греда. Подът и покривът на автомобила са станили още по устойчиви в случай на челен удар.
В резултат на сериозни изследвания в зоната на централната част на автомобила е постигната допълнителна сигурност за пътуващите в купето.
Централната защитна арка играе важно значение при страничен удар и е конструирана в съответствие с изискванията за оптимална сигурност. Предните врати са част от цялостната сигурност, в тях са вградени усилени греди с цел повишаване на цялата устойчивост на автомобила.
За оптимална пасивна сигурност новият C5 притежава цялостен и сигурен комплект от екипировки за защита на пътниците :

• Новият C5 е оборудван серийно със 7 въздушни възглавници. Шофьорът и пътникът до него са защитени от фронтални и странични въздушни възглавници. Оптимизирана е формата на фронталната въздушна въглавница за водача благодарение на фиксираната централна част на волана. В допълнение за шофьора е монтирана въздушна възглавница за колената, с която се повишава защитата на костите на краката и колената, като се минимизира ударът в предната колона. Две защитни завеси защитават главите на предните и задните пътници. Към седемте въздушни възглавници могат да се добавят още две странични на задните места.

• Всички места притежават триточкови предпазни колани. Самонатягащите се пиротехнически предни колани се регулират по височина.

• Петте места са екипирани със система за сигнализиране на непоставени колани.
Системата показва на шофьора визуални обозначения за всяко място, както и звуков сигнал. Това е ефикасно средство за наблюдение, особено в случай, че дете е седнало на някое от задните места.

Коментри във форума