На 23 години, 9 месеца и 26 дни Люис Хамилтън стана най-младият шампион в историята на Формула 1, отнемайки славата на Фернандо Алонсо.
Той пък детронира през 2005 г. Емерсон Фитипалди, подобрил на свой ред през 1972 г. рекорда на Джим Кларк.
Още през миналата година Люис влезе в историята на спорта като най-младия претендент за титлата, превърна се в герой и идол на едно ново поколение.
Макар пътят до успеха да бе много по-труден, отколкото някои предполагаха, в крайна сметка Хамилтън успя. Това е важното.
И според мен успя, защото се пребори с най-големия си враг – собственото аз. Разбира се, темата е обект на специален коментар с някои други важни цифри и разсъждения на шефа на съперниците от Ферари.
Поредните технически подробности за шампионския автомобил на Хамилтън са друга традиционна част за нашето списание, както и поглед към една типична лайфстайл тема, каквато е фотосесията на Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен с новите обувки на Макларън.
Друга млада звезда изгря на небосклона през 2008 г. – Себастиан Фетел – и в крайна сметка неговият тим Торо Росо засенчи почти напълно “батковците” от Ред Бул, което бе друга интересна посока през последните месеци, заслужаваща внимание.
Сезонът завърши, но Формула 1 навлиза в нова фаза на своето развитие и този път решихме да задълбаем малко темата за спирачките – историята им досега и какво може да се промени през идния сезон, който на практика започна в понеделника след Гран при на Бразилия.
През миналия месец ни напусна Пол Нюман и в добрия дух на друга наша традиция бяхме длъжни да му отделим специално място, защото той бе човек наистина свързан с любимия ни спорт.
И накрая не мога да не отбележа приятната си изненада от посещението на вече петкратния световен рали шампион Себастиен Льоб в Салон дьо Прованс и опита му да кара самолет. То и какво друго му остава, при положение че е на практика недостижим по рали трасетата.
Иван Тенчев