Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас триумфира в Турция пред Верстапен и Перес

Ботас триумфира в Турция пред Верстапен и Перес

3341
0
Валтери Ботас
Валтери Ботас; снимка: Мерцедес

Валтери Ботас спечели първа победа за сезон 2021 във Формула 1 – финландският пилот на Мерцедес триумфира в Гран при на Турция. Втори и трети на пистата Истанбул парк финишираха състезателите на Ред Бул Макс Верстапен и Серхио Перес.

Пистата все още бе мокра за началото на състезанието. От сутринта до ранния следобед не валя силно, но от време на време ръмеше. Температурата на въздуха преди старта бе почти 16 градуса, тази на пистата бе малко над 18 градуса.

Всички на старта бяха с гуми интермедия

Пиер Гасли попита по радиото дали тепърва ще вали. От питуола на Алфа Таури му отговориха, че тези условия вероятно ще се задържат за цялото състезание.

При потеглянето Валтери Ботас поведе пред Макс Верстапен и Шарл Льоклер. Фернандо Алонсо и Пиер Гасли се закачиха, пилотът на Алпин се завъртя. Серхио Перес излезе четвърти, следван от Гасли, Ландо Норис, Ланс Строл, Юки Цунода. Люис Хамилтън напредна с две позиции в първата обиколка и в края й вече бе девети. Себастиан Фетел заемаше десетото място. Николас Латифи и Мик Шумахер (след сбутване с Алонсо) се завъртяха в дъното на колоната, но успяха да продължат.

Ботас записа най-бърз тур във втората обиколка. Той дръпна на 1,2-1,5 сек пред Верстапен. Хамилтън следваше Цунода

Макс се обади по радиото, че има проблем със скоростите. Нидерландецът каза, че не е сигурен с коя предавка точно са грижите.

В осмата обиколка Хамилтън успя да изпревари Цунода и взе осмото място. В следващия тур вече бе седми, след като задмина и Ланс Строл. Гасли и Алонсо пък получиха по 5 секунди наказание за причиняване на инциденти.

В осмата обиколка Хамилтън успя да изпревари Цунода и взе осмото място. В следващия тур вече бе седми, след като задмина и Ланс Строл. Гасли пък получи 5 секунди наказание за инцидента с Алонсо. До този момент Карлос Сайнц, който стартира от последна редица, вече бе 11-ти.

В 11-ия тур Хамилтън мина и пред Норис, записвайки и най-бърза обиколка. Англичанинът бе на 2,6 сек зад Серхио Перес, докато в челото Верстапен бе на 2,7 секс зад Ботас. Льоклер вървеше на 2 секунди зад пилота на Ред Бул.

Хамилтън даваше последователни най-бързи обиколки, доближавайки Перес. Сайнц водеше борба с Фетел за десетото място. Испанският пилот и съперникът му от Астън Мартин се докоснаха, когато Карлос атакува и изпревари Себастиан в 14-ата обиколка.

„Пистата е още много мокра. Гумите се износват“, обади се Хамилтън по радиото

Англичанинът настигна Гасли и в 15-ата обиколка го задмина.

Верстапен записа най-бърз тур, веднага след което Ботас даде най-силно време за обиколка. Хамилтън също поддържаше високо темпо и постепенно настигаше Перес. Даниел Рикиардо бе в бокса в 23-ия тур и сложи отново интермедии. Цунода се завъртя на девети завой, но успя да се върне на пистата и продължи. Льоклер на свой ред даде най-добра обиколка в състезанието до този момент.

„Пистата бавно изсъхва, но не мисля, че скоро ще е време за сликове“, съобщи Шарл по радиото.

Малко след това Гасли каза, че прекапва дъжд в девети завой. Същото съобщи и Ботас.

Льоклер получи съобщение, че с новите си интермедии Рикиардо дава времена, близки до тези на останалите на пистата. Ботас пък сподели, че неговите гуми вече са почти сликове

В 31-ия от общо 58 тура Хамилтън бе на малко над секунда зад Перес. Алонсо пък влезе в бокса, изтърпя си наказанието за инцидента с Мик Шумахер. От Астън Мартин и Макларън обсъждаха с пилотите си изсъхването на пистата и кога биха могли да сложат гуми за сухо трасе.

В 35-ата обиколка Хамилтън атакува Перес. Двамата се бориха гума до гума, но мексиканският пилот удържа позицията си. Верстапен влезе в бокса в 37-ия тур, сложи интермедии. Сайнц също премина през пита, но се забави.

На свой ред питове направиха Фетел и Ботас. Пилотът на Астън Мартин сложи гуми медиум. След това и Перес бе в пита, като и той взе интермедии. Фетел едва се движеше по трасето и не удържаше колата си, излизайки от пистата многократно. След само един тур Себастиан се върна в пита и сложи интермедии.

В 40-ата обиколка Льоклер водеше и попита дали може да остане с гумите си интермедия до края на надпреварата

От Ферари потвърдиха. Ботас бе на 5,3 сек зад състезателя на Скудерията. Следваха Верстапен и Хамилтън – англичанинът на 4 секунди зад съперника от Ред Бул. В бокса на Мерцедес подготвиха нови гуми, докато Хамилтън дискутираше с Пийт Бонингтън дали отново да влезе в бокса. От тима искаха Люис да сложи нови интермедии, докато пилотът не бе съгласен.

В 46-ия тур Ботас бе настигнал Льоклер и се движеше на половин секунда зад него. Верстапен бе на малко над 6 секунди от пилота на Мерцедес, а Хамилтън – на почти 4 секунди зад състезателя на Ред Бул.

В 47-ата обиколка Ботас атакува и изпревари Льоклер, връщайки се начело в състезанието

Шарл влезе в бокса в следващия тур, той също взе интермедии. В този момент Сайнц записа най-бърза обиколка.

10 обиколки преди финала водеше Ботас, следван на 7 сек от Верстапен. Хамилтън бе трети – на почти 6 сек зад пилота на Ред Бул. Следваше Льоклер. Перес заемаше петото място пред Гасли, Норис, Сайнц, Естебан Окон, Строл.

Хамилтън каза по радиото, че се пързаля по цялата писта, но е добре. Сайнц даде ново най-добро време за обиколка. От Мерцедес подготвиха отново интермедии и Люис бе в пита в 51-ия тур. Англичанинът се върна пети на пистата – пред Пиер Гасли.

Перес изпревари Льоклер и взе третото място. Пилотът на Ферари бе застигнат и от Хамилтън.

„Нямам никакво сцепление на задните гуми“, обади се Шарл по радиото.

Люис пък се оплака от грейнинг и бе недоволен, че от екипа не са го послушали за оставането на пистата.

Ботас даде най-бърз тур две обиколки преди карирания флаг. Хамилтън бе на 1,3 сек пред Гасли, Норис вървеше на 1,6 сек зад пилота на Алфа Таури.

Ботас пресече пръв финала на Гран при на Турция, следван от Верстапен и Перес. Льоклер зае четвъртото място, докато Хамилтън запази петото. Топ 10 допълниха Гасли, Норис, Сайнц, Строл и Окон.