Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен недостижим в Гран при на Нидерландия

Верстапен недостижим в Гран при на Нидерландия

3984
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели безпроблемно Гран при на Нидерландия пред десетките хиляди свои фенове, изпълнили трибуните на пистата Зандвоорт. Втори и трети в 13-ия кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2021 се класираха пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас.

Температурата на въздуха бе 21 градуса, тази на пистата – 35. На старта Макс Верстапен поведе чисто пред Люис Хамилтън. Валтери Ботас опита да атакува, но остана трети. Пиер Гасли запази четвъртото си място пред Шарл Льоклер и Карлос Сайнц. Антонио Джовинаци потъна назад в колоната. Фернандо Алонсо зае петата позиция пред Естебан Окон и Даниел Рикиардо, Джовинаци бе десети. Между двата Алпин-а и Антонио имаше няколко опасни разминавания. От Макларън-а на Рикиардо обаче излизаше пушек и капеше масло по трасето.

Потеглилият от бокса Серхио Перес бе единственият пилот на трасето с гуми хард. Джордж Ръсел на 11-то място бе с медиум. Средните по твърдост гуми бяха предпочели още Ландо Норис, Роберт Кубица, Никита Мазепин и Николас Латифи.

Верстапен натрупа над 2 секунди преднина за 3 обиколки от общо 72, давайки най-добри времена

„Фернандо е изключително бавен пред мен“, обади се Окон по радиото.

Хамилтън пък каза на екипа си, че с тези гуми (софт) ще има проблеми да поддържа темпото. Мик Шумахер влезе в пита, сложи най-твърдите гуми и ново предно крило. Перес бе в бокса в 9-ата обиколка и сложи медиум. След това направи най-добрата обиколка до този момент от състезанието.

В 20-ата обиколка преднината на Верстапен бе 3,7 сек. Ботас бе на почти 3 секунди зад съотборника си. Гасли бе доста по-назад – на 12,6 сек от финландеца. Хамилтън влезе в бокса в 21-ия тур и сложи медиум. В следващия тур и Верстапен стори същото, като и той взе средните по твърдост гуми.

След връщането им на пистата Ботас водеше с 9 сек пред Верстапен, който бе на почти 2 сек пред Хамилтън

Валтери съобщи, че гумите му вече имат вибрации. В 27-ата обиколка предположи, че ще изкара още някоя обиколка. Междувременно Пиер Гасли направи бокс и също взе медиум, бе седми след като излезе.

Авансът на Ботас пред Верстапен пада до 2,5 сек в 28-ия тур. Хамилтън вървеше на 1,4 сек спрямо Макс. Льоклер и Сайнц продължаваха да са четвърти и пети пред спиралия вече в пита Гасли. В 29-ата обиколка Верстапен настигна Ботас на под секунда, а в 31-ата го изпревари. Веднага след това и Хамилтън задмина съотборника си. След това и Валтери смени гуми, взимайки медиум.

Сайнц и Окон също минаха през бокса. Пилотът на Ферари сложи хард, Окон – средната по твърдост смес.

Ръсел получи 5 секунди наказание за превишаване скоростта в питлейна

Льоклер на свой ред влезе в бокса в 35-ия тур и взе гуми хард. След тази серия боксове редът бе Верстапен, Хамилтън, Ботас, Гасли, Льоклер, Сайнц. Норис бе седми пред Перес, Алонсо, Окон.

„Темпото е много добро“, бе съобщението към Ботас на този етап от състезанието.

На Льоклер пък му казаха колко е разликата спрямо Гасли, но с напомнянето, че трябва да пази гумите. Фетел се завъртя опасно на трети завой и Ботас едва го избегна, но всички се разминаха без удар.

В 40-ата обиколка Верстапен отново бе в пита, сложи гуми хард

Хамилтън след второто си спиране, направено малко преди това на пилота на Ред Бул, бе с медиум. Англичанинът попита отбора си защо са му избрали точно тези гуми. Малко след това се обади, че не вижда средната по твърдост смес да е предимство.

„Няма да стигна до финала с тези гуми“, обади се по радиото Хамилтън в 48-ата обиколка, а в 50-ата записа най-бърз тур в състезанието.

Перес направи още един бокс и сложи софт за финалната част на състезанието. Юки Цунода отпадна в 50-ия тур с проблем в задвижващата система.

В 55-ата обиколка Мерцедес и Хамилтън се разбраха, че приоритетът вече не е да гони Верстапен, а да стигна до финала с гумите, с които бе в този момент. В 60-ия тур Макс бе на 2,5 сек пред него. Ботас бе далеч назад на 14 сек. Следваха Гасли, Льоклер, Сайнц, Алонсо, Окон, Норис, Перес.

В 55-ата обиколка Мерцедес и Хамилтън се разбраха, че приоритетът вече не е да гони Верстапен, а да стигна до финала с гумите, с които бе в този момент. В 60-ия тур Макс бе на 2,5 сек пред него. Ботас бе далеч назад на 14 сек. Следваха Гасли, Льоклер, Сайнц, Алонсо, Окон, Норис, Перес. Мексиканският пилот задмина и британския състезател на Макларън, взимайки деветото място. Помежду им имаше лек удар.

„Това не беше особено честно“, каза Перес

5 тура преди карирания флаг Ботас сложи гуми софт. В челото Верстапен се движеше на 3,4 сек пред Хамилтън. Люис също взе меки гуми точно след като съотборникът направи най-бързата обиколка в състезанието. Англичанинът даде най-добрия тур в надпреварата в самия край.

Верстапен пресече пръв финала под аплодисментите на публиката. Хамилтън и Ботас станаха втори и трети. Гасли взе четвъртото място пред Льоклер, Алонсо, Сайнц. Топ 10 допълниха Перес, Окон и Норис.