Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 2024 Гран при на Унгария – възможни стратегии, налични гуми и коментари...

2024 Гран при на Унгария – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието

799
0
Гран при на Унгария 2024
снимка, Спас Генев

Гран при на Унгария е 13-ти кръг от сезон 2024 в световния шампионат на F1. Състезанието се провежда на добре познатата писта Хунгароринг с дължина 4.381 км и разположена край Будапеща.

Унгария е предпоследния старт от първата половина на тазгодишната кампания. Надпреварата на Хунгароринг винаги се провежда в разгара на лятото. Затова очакванията са това да бъде едно от най-горещите състезания за годината.

Ландо Норис ще потегли от полпозишън в днешната Гран при на Унгария. До него на първа редица застава съотборникът му Оскар Пиастри. Двамата ще опитат да задържат тези позиции до края на надпреварата и да донесат първата двойна победа за Макларън от Гран при на Италия 2021

На втора редица застават Макс Верстапен с Ред Бул и Карлос Сайнц с Ферари. Зад тях са Люис Хамилтън (Мерцедес) и Шарл Льоклер (Ферари). Седми и осми в днешната Гран при на Унгария ще потеглят Фернандо Алонсо и Ланс Строл от Астън Мартин. Челната десетка се допълват от пилотите на Виза РБ Даниел Рикиардо и Юки Цунода. Японецът катастрофира по време на вчерашната квалификация.

Серхио Перес ще потегли от 16-то място. Пилотът на Ред Бул катастрофира във вчерашната квалификация. Веднага зад него е Джордж Ръсел с Мерцедес. Пиер Гасли (Алпин) пък ще започне надпреварата от бокса.

Според Пирели, най-оптималната стратегия в Унгария ще бъде с две спирания в бокса. Първата опция е потегляне с медиум за 16-21 тура. После има стинт с хард до обиколка 45-51 и повторно използване на медиум. Втората опция е стартиране с медиум за 13-18 тура. После има два стинта с хард до края на Гран при на Унгария.

Третият вариант е потегляне с най-меките гуми на Пирели за 9-14 обиколки. После надпреварата от 70 обиколки се затваря с най-меките гуми. Последната опция е старт с медиум за 9-17 тура. После пилотите от F1 ще използват твърдите и средно твърдите смеси на Пирели.

ФИА направи една промяна преди старта на днешното състезание. Тя е свързана с зоната за сигурност около завой №5, където Цунода катастрофира. Вместо трева, в участъка беше сложен чакъл, който да забавя движението на автомобилите.