Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер взриви Монца с победа в Гран при на Италия

Льоклер взриви Монца с победа в Гран при на Италия

6107
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер спечели Гран при на Италия и взриви трибуните на пистата Монца, които изкараха последните няколко тура на крака и аплодирайки непрекъснато монегаска. Втори и трети финишираха пилотите на Макларън Оскар Пиастри и Ландо Норис.

Преди състезанието на легендарната писта Монца пилотите на Ферари излязоха специално да поздравят тифозите. Шарл Льоклер дори даде тон за песен и феновете поздравиха Карлос Сайнц за 30-ия му рожден ден. Преди старта пък Макс Верстапен бе попитан дали е по-забавно като има конкуренция на пистата или предпочита да побеждава с 20 секунди аванс.

„Разбира се, че се радвах повече на миналата година!“, бе откровен пилотът на Ред Бул. „Този сезон се борим за по-добър баланс. Ако сме близо и балансът ни е приличен, то е хубаво да водиш битки. Но точно сега аз не съм доволен от тази характеристика на колата ни и това прави всеки уикенд труден.“

Условията на пистата Монца останаха все така горещи, както и досега през уикенда в Италия

Температурата на пистата бе 54,6 градуса, на въздуха – 34 градуса, а шансът за дъжд се оценяваше на 40%, въпреки че в нито един момент досега дори не прикапа. Встрани от пистата имаше буря, която можеше в някакъв момент да дойде към Монца.

Преобладаващият избор на грида бе гуми медиум. Хард бяха сложили пилотите на Ред Бул Макс Верстапен и Серхио Перес, които бяха седми и осми на решетката. При потеглянето Ландо Норис поведе от полпозишъна. Джордж Ръсел атакува, но стъпи встрани на пистата и излетя. Оскар Пиастри след това задмина Норис, при което Шарл Льоклер направи същото и зае второто място. Карлос Сайнц бе четвърти.

Люис Хамилтън бе пети след старта. Макс Верстапен се обади по радиото и каза, че седемкратният световен шампион не му е оставил една ширина, за което той самият е бил наказван. Зад Макс бяха Ръсел, Перес, Алекс Албон, Фернандо Алонсо.

В 4-ата от 53 обиколки Пиастри бе на 0,6 сек пред Льоклер, Норис – на 0,7 сек зад пилота на Ферари, а Сайнц – на подобна разлика зад Ландо. Верстапен бе предупреден, че Ръсел е с повреди от преминаването си встрани от трасето. За два тура разликите в челото малко се увеличиха. Нико Хюлкенберг пък бе първият пилот, преминал през бокса. Той смени носа на Хаас-а си, пострадал след удар в началото на състезанието.

На Пиастри бе казано в седмия тур по радиото да опитат да удължат максимално първата част от състезанието, както и че не забелязват особено износване при гумите. Норис вече бе на 2,2-2,5 сек зад съотборника си. От Ред Бул се обадиха на Верстапен да поддържа темпото си и да остави съперниците да натискат с техните гуми медиум.

Перес атакува Ръсел за седмото място и успя да го изпревари в 11-ата обиколка. След това Джордж бе извикан в пита. Пиастри избяга на 2,4 секунди пред Льоклер. Норис бе на над секунда зад пилота на Ферари. Температурата на пистата бе паднала до 48 градуса.

В 15-ата обиколка Норис тръгна към бокса, но при влизането в питлейна блокира колелата и удари рекламен блок на входа, едва спирайки преди алеята

В следващия тур през пита преминаха още Льоклер и Хамилтън. Всичките сложиха гуми хард. При връщането в бокса Норис бе пред Льоклер. Пиастри също мина през бокса в 17-ата обиколка. И той сложи хард и се върна на пистата трети – зад Сайнц и пилотите на Ред Бул. Колоната водеше Сайнц пред пилотите на Ред Бул, като и тримата не бяха спирали в бокса. Пиастри бе четвърти пред Норис, Льоклер, Естебан Окон, Хамилтън, Ланс Строл. В 20-ия тур Сайнц спря в бокса.

В 22-ата обиколка Верстапен бе с 3,1 пред Перес, Пиастри – на под 3 секунди зад мексиканския пилот на Ред Бул. Норис вървеше на малко над 1,5 сек зад съотборника си. В следващия тур Макс бе в бокса, където механиците се забавиха при смяната на гумите му. Редът вече бе Пиастри, Норис, Льоклер, Сайнц, Хамилтън, Верстапен, Перес, Ръсел, Окон, Алонсо.

Верстапен спря в бокса в 23-ата обиколка, а механиците се забавиха при смяната на гумите му със задна дясна. Пиастри и Норис си размениха по няколко най-бързи обиколки на пистата. Льоклер бе трети, следван от Сайнц (+11,2 сек), Хамилтън, Верстапен, Перес, Ръсел, Окон, Алонсо. Перес изпревари Ръсел за седмото място в 31-ата обиколка. Льоклер настигна Норис, който за момент излетя от пистата. В 33-ия тур Норис спря за втори път в бокса и сложи хард. Ръсел също направи втори бокс, като и при него имаше забавяне. В 36-ата обиколка Пиастри бе начело, следван от Льоклер, Сайнц, Хамилтън, Верстапен, Норис.

Пиастри мина през пита още веднъж в 39-ата обиколка. Норис атакува няколко пъти Верстапен и накрая успя да го изпревари в 42-ия тур

В 45-ата обиколка Пиастри изпревари Сайнц и взе второто място. Льоклер бе на над 11 секунди пред него. Австралиецът натисна и започна да гони Шарл. През това време и Норис се залепи за Сайнц и в 48-ата обиколка го задмина.

Разликата между Льоклер и Пиастри три обиколки преди карирания флаг бе под 7 секунди. Оскар даде всичко от себе си и стигна на под 3 секунди до Льоклер. Шарл Льоклер обаче стигна пръв до карирания флаг и Монца избухна, приветствайки Ил Предестинато, както го наричат в Италия. Пиастри остана втори, следван от Норис, Сайнц, Хамилтън, Верстапен. Топ 10 допълниха Ръсел, Перес и Албон.