Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц триумфира в Мексико, Норис и Льоклер на подиума

Сайнц триумфира в Мексико, Норис и Льоклер на подиума

7759
0
Карлос Сайнц
снимка: Ферари

Карлос Сайнц триумфира в Гран при на Мексико, а заедно с него на подиума се качиха Ландо Норис с Макларън и съотборникът на испанеца във Ферари Шарл Льоклер. В състезанието на Аутодромо Ерманос Родригес имаше нови инциденти между Норис и Макс Верстапен като този път състезателят на Ред Бул отнесе две наказания от по 10 секунди.

22 градуса бе температурата на въздуха, а тази на пистата – 43 градуса. Лиам Лоусън, Валтери Ботас, Франко Колапинто, Серхио Перес и Гуаню Жу бяха с гуми хард на старта, останалите пилоти избраха медиум. Според Пирели медиумът печелеше 4 метра при ускорение до 150 км/ч.

При изгасването на светофарите Макс Верстапен атакува и изпревари Карлос Сайнц, който премина през шикана, излезе пред пилота на Ред Бул, но му върна позицията

Ландо Норис зае третото място, следван от Шарл Льоклер, Люис Хамилтън, Джордж Ръсел, Кевин Магнусен, Нико Хюлкенберг, Пиер Гасли, Лиам Лоусън. Перес от дъното на грида спечели пет позиции, а от Ред Бул му казаха, че целта му за състезанието е да победи Оскар Пиастри. Рейс контролът обаче проверяваше дали Серхио не е направил фалстарт. Мексиканският пилот не бе съгласен, че е потеглил неправилно.

В средата на колоната Юки Цунода катастрофира. Имаше докосване с Алекс Албон, който също отпадна. Цунода атакува от външната страна и пилотът на Уилямс се оказа между него и Пиер Гасли. Във втората от 71 обиколки излезе кола за сигурност.

Льоклер се обади по радиото, че водата от бутилката в кокпита му се разлива, когато върви на зиг-заг. Перес пък получи 5 секунди наказание за фалстарт, тъй като не бе застанал правилно в клетката на грида. Мексиканският пилот каза на тима си все пак да провери, тъй като бе убеден, че не е сбъркал.

Надпреварата бе рестартирана в края на шестата обиколка с прибирането на сейфти кара. Верстапен бързо избяга на почти секунда пред Сайнц. Норис бе на същата разлика зад испанския пилот на Ферари. Льоклер вървеше малко по-близо до англичанина.

В деветата обиколка Сайнц се доближи максимално до Верстапен и го изпревари.

„Човече, какво мога да направя с празна батерия? Какъв е този тъп режим?“ попита ядосано Верстапен по радиото, докато Норис се залепи за него.

Ландо тръгна да изпреварва Верстапен, двамата бяха много близо и англичанинът изхвърча от пистата. Пилотът на Макларън пропусна Сайнц, след това и двамата с Верстапен излетяха от трасето. Норис каза по радиото, че е бил по-напред в целия завой, а докато той се бореше с Верстапен Льоклер се измъкна втори.

„Този човек е опасен. Трябваше да избегна катастрофа. Също като миналия път. Той ме изпревари извън трасето и ме избута от него“, повтори Норис

Верстапен бе наказан с 10 секунди за избутване на Верстапен от пистата.

„10? Това е доста впечатляващо“, каза саркастично Макс, когато му бе съобщено за санкцията.

На фона на битката между претендентите за титлата двубоят на пилотите на Мерцедес остана малко в сянка. Джордж Ръсел атакува неколкократно Хамилтън и накрая успя да го изпревари за петото място. Фернандо Алонсо пък се прибра в бокса в 16-ата обиколка, където отпадна.

В 19-ата обиколка Перес водеше ожесточен двубой с Лоусън за десетото място. Двамата едва не се удариха и пилотът на Ред Бул ядосано попита по радиото: „Какво прави този идиот?“ След това се оказа зад Ланс Строл и последва още една сериозна битка. Междувременно рейс контролът даде още 10 секунди наказание на Верстапен – този път за излизане от пистата и придобиване на предимство на осми завой.

„А той в четвърти завой?“, попита Макс по адрес на Норис, когато получи съобщението за второто наказание. „Това неговото е ОК, така ли? Това е глупаво, човек.“

В 25-ата обиколка Верстапен каза, че гумите вече не го държат.

В челото Сайнц водеше с над 5 секунди пред Льоклер. Верстапен бе на 6 секунди от Шарл, а Норис – на под секунда зад Макс. Ръсел бе пети, следван от Хамилтън, Магнусен, Хюлкенберг, Гасли, Лоусън, Пиастри. В 27-ата обиколка Верстапен бе извикан в бокса. При този пит той изтърпя 20-те секунди наказание. При излизането си бе 15-ти, точно пред съотборника си Перес, който също вече бе минал през бокса.

В 29-ия тур Хамилтън влезе в бокса и сложи хард също като Верстапен. Бе десети при връщането си на трасето. До 30-ата обиколка Верстапен вече бе 13-ти и взе още две позиции. Норис мина през пита в 31-ия тур. И той взе най-твърдите гуми, предоставени от Пирели на отборите за уикенда в Мексико. Следващите пилот от челото в пита бяха Льоклер и Ръсел. От Ферари искаха Сайнц да влезе в бокса в 33-ата обиколка. Той искаше да остане още една обиколка на трасето, но в крайна сметка мина през пита.

В 34-ия тур редът бе Сайнц, Льоклер, Норис, Ръсел. Лоусън и Пиастри бяха пети и шести, но без боксове. Хамилтън бе седми, следван от Колапинто. Верстапен вече бе девети.

В 36-ата обиколка Верстапен излезе осми – зад Пиастри и Лоусън. Преодоля новозеландеца, а Колапинто каза на Уилямс, че има проблем с управлението на болида си. Пиастри спря в пита в 40-ата обиколка и се върна на пистата 13-ти. Верстапен каза, че на пистата се смрачавало. Джанпиеро Ламбиазе му отговори, че няма шанс да завали. Ръсел обаче се обади по радиото, че имало много дребни капки дъжд по визьора му.

В 49-ата обиколка Сайнц каза по радиото, че според него е абсолютно ненужно да натискат толкова с Льоклер

В 50-ия тур Карлос бе на 6,3 сек пред съотборника си. Норис бе на почти 4 секунди от испанския пилот на Ферари. Пилотите на Мерцедес бяха далеч зад Ландо – на над 22 секунди и на 0,7 сек един от друг. Верстапен се движеше шести, на 11 сек зад Хамилтън.

В 57-ата обиколка разликата между Сайнц и Льоклер бе 6,7 сек. Норис доближи Шарл на 2,3 сек. Англичанинът догони Льоклер на 1 сек до 59-ия тур. През това време Карлос увеличи преднината си на 7,4 сек.

В 63-ата обиколка Льоклер допусна грешка и излетя настрани от пистата на излизането от последния завой

Монегаскът овладя автомобила си, но изтърва Норис, който излезе втори.

Ландо каза, че вятърът на пистата се е усилил. Той продължаваше да дава най-добри обиколки и вече бе на над 3,3 сек пред Льоклер. Разликата между Сайнц и Норис бе 7,7 сек 6 тура преди карирания флаг.

Хамилтън взе четвъртото място от Ръсел в 66-ия тур след няколко обиколки атаки и борба със съотборника си. Съвсем в края Лоусън, Перес и Льоклер гонеха най-бързата обиколка. В този спор надделя Льоклер, докато Сайнц пресече финала пръв пред Норис. Хамилтън финишира четвърти, следван от Ръсел, Верстапен, Магнусен. Топ 10 допълниха Пиастри, Хюлкенберг и Гасли.