Историческа победа постигна екипът на Ауди в 80-ото издание на 24 часа на Льо Ман, в което и четирите автомобила на компанията от Инголщадт стигнаха финала и триумфално пресякоха линията. Екипажът Андре Лотерер/Марсел Фаслер/Беноа Трелюе защити успеха си от 2011 г. и триумфира за втори път в надпреварата. Те водеха през по-голямата част от състезанието с две малки прекъсвания, дело на Никола Лапиер (Тойота) и Алан Макниш. Това е първи успех на хибриден автомобил в състезанието, като той не показа сериозни слабости в цялата дистанция.
Втори са Алан Макниш/Диндо Капело/Том Кристенсен с другия хибрид e-tron Куатро.
Шотландецът изгуби шанса на кола №2 за победата, след като през 22-ия час катастрофира – излетя на завоите Порше, удари бариерите и потроши част от предната част на автомобила си. Инцидентът дойде малко след удар на Марк Жене, който бе почти идентичен с този на съекипника му Ромен Дюма от снощи. И двамата се добраха до боксовете, където механиците поправиха автомобилите, но това им коства време.
Макниш хвърли сериозни усилия да навакса изоставането, но остана на обиколка от колегите си в хибрида с №1. Накрая зад волана бе Кристенсен, който намали темпото, за да не застраши позицията в деня, когато Капело празнува 48-ия си рожден ден и последно участие в 24 часа на Льо Ман.
Трети – на три обиколки – е Ултра-та, управлявана от Оливър Джарвис/Марко Бонамони/Майк Рокенфелер. Четвърти – страхотно постижение – са Никола Прост/Ник Хайдфелд/Нийл Джани с Лола-та на Рибелиън Рейсинг, а след тях е последното Ауди R18 Ултра с Марк Жене/Ромен Дюма/Лоик Дювал.
В LMP2 победи HPD ARX-03b на Енцо Потоличио/Райън Далзиел/Том Кимбър-Смит на екипа на Старуъркс Моторспорт.
При GTE Pro първи са Джанкарло Фисикела/Джанмария Бруни/Тони Виландер с Ферари 458 GTC.
Патрик Борнхаузер/Жулиен Канал/Педро Лами с Корвет C6.R взеха успеха в GTE Am.
35 от общо 56 автомобила финишираха юбилейните 24 часа на Льо Ман. Сред отпадналите са и двете Тойоти, които обаче демонстрираха невероятна скорост и темпо, така че има върху какво да работят. Надпреварата не завърши и експерименталният Нисан ДелтаУинг, като всъщност с него бе ударът на едната Тойота – тази на Алекс Вурц/Никола Лапиер/Казуки Накаджима.