Начало Други 24 часа на Льо Ман: Лотерер: Ауди e-tron Куатро върви като по...

24 часа на Льо Ман: Лотерер: Ауди e-tron Куатро върви като по релси

72
0
e-tron Куатро,Ауди

Ауди очаквано спечелиха квалификацията за 80-ото издание на 24 часа на Льо Ман, но написаха и още една нова страница в историята на класическата надпревара: хибриден автомобил ще стартира за първи път утре от първа позиция на грида.

Новото e-tron Куатро бе изведено от Андре Лотерер начело, като при това времето му бе с почти 2 секунди по-бързо от миналогодишния полпозишън. Това е седми успех в борбата за разпределение местата на стартовата решетка за Ауди след 2000, 2001, 2002, 2004, 2006 и 2011 г.

Колата вървеше като по релси, беше просто невероятно – коментира 31-годишният германец. – Момчетата са свършили страхотна работа и направиха възможен първия ми полпозишън. Много благодаря за това! В състезанието могат да се случат много неща, но представянето ни показва колко силен е автомобилът ни. В квалификацията получих само един комплект нови гуми и имах една-единствена бърза обиколка, от която се възползвах както трябва. Добре е да знаем, че сме наистина бързи, тъй като съперниците ни не спят. Тойота показаха на какво са способни – допълни той.

Втората позиция на стартовата решетка е за Ауди R18 Ултра – Лоик Дювал бе само 0,291 сек по-бавен от Лотерер.

Обиколката ми не бе напълно чиста, иначе можеше да постигна и повече – обясни французинът. – Затова е всъщност очаквах накрая времето ми да бъде подобрено. Но основната цел бе да сме пред Тойота и го постигнахме. Направихме добра квалификация и сме доволни, чувстваме се добре подготвени за надпреварата. А и явно e-tron Куатро е малко по-добър автомобил точно на Льо Ман.

Вторият хибрид на екипа от Инголщад бе с четвърто време – зад първата Тойота TS030 Hybrid, а втората Ултра е на шеста позиция.

Гордеем се, разбира се, че сме първият автомобилен производител, спечелил полпозишън на Льо Ман с хибрид – заяви шефът на Ауди Моторспорт доктор Волфганг Улрих. – Но това е само една малка стъпка. Голямото изпитание – състезанието – все още е пред нас. Ето защо използвахме тренировките, за да работим почти единствено върху настройки за надпреварата. Резултатът е, че имам страхотни автомобили и се радваме на невероятна издръжливост – каза още той.