Начало Рали 30 заявки за рали „България“, четирима спорят за титлата

30 заявки за рали „България“, четирима спорят за титлата

110
0
БФАС

Този уикенд ще стартира 49-ото рали „България“ – последен кръг от националния рали шампионат. Въпреки всички злонамерени и зловредни писания по адрес на ралито, то ще се състои. В стартовия списък има 30 заявки. Това стана ясно днес на пресконференция за състезанието, на която присъстваха председателят на БФАС Владимир Илиев, спортния директор на рали „България“ Александър Ковачев и Николай Златков – участник в Купата на Нациите – FIA Hill climb.

Гнусните инсинуации и невярната информация, че ралито няма виза, не са верни. БФАС като организатор на събитието официално заявява, че има издадена Виза Номер: 29ERT/021018  от FIA и че ралито остава в Европейския Рали Трофей. (виж сайта на БФАС). Дори ще има наблюдатели от ФИА. Е, рали „България“ няма да носи точки за ERT, а само за нашия шампионат. Имаше намерение ралито да кандидатства за кръг от Европейския рали шампионат за догодина, когато е 50-ото му издание, не по всичко личи, че това няма да стане.

От БФАС обаче изясниха, че не носят отговорност, тъй като преговорите за състезанието са водени в Министерството на спорта от СБА, а федерацията няма участие в тях и не е виновна дори за смяната на датите от юни на октомври тази година. Всъщност гордостта на БФАС е, че спаси ралито, тъй като досега то бе организирано от кубове и бе отново пред провал.

Така рали ще има и то по нов маршрут, направен преди 20-25 дни. Той според организаторите е най-добрият, поне според възможностите, които има като пътна мрежа около Варна. На Морската гара ще бъде церемониалния старт, след това всичко се мести в центъра на ралито – КК Албена, както бе навремето. Там ще има и затворен маршрут или суперспециален етап на фарове с дължина 5,96 км.

В събота е дългият ден на ралито с  класиката „Аладжа манастир“ с етапите „Дюлино“ и „Козичино“ – съответно 26,32 и 26,29 км и 15-километровата „Аврен“ с 3 км макадам, който втория път ще се кара на фарове. Всъщност, който устиска и спечели дългите етапи, може да се каже, че е победител. Поне така е била традицията досега, но от БФАС твърдят, че няма такова нещо. Победата ще се гони до последно. А то е в неделя, където ще е по-леко – две поредни минавания на „Виница“ и „Бялата вода“. Второто минаване на „Виница“ ще е „пауърстеидж“.

Ралито е с най-високия коефициент 1,6 и наистина на него ще се реши шампионската титла. За първи път според БФАС, до последно не се знае кой ще е шампион, а кандидати са 4 екипажа.  Според съвсем наскоро пуснатото на сайта на БФАС временно класиране, лидери са Мирослав Ангелов и Еди Сивов (Мегапорт) с Шкода Фабия R5 със 152,4 т. Имаше известни съмнения, че след инцидента в Сърбия, частите за Шкодата на Миро няма да пристигнат овреме, но вече всичко е точно.

Дори екипът направи тестове на писта „Дракон“. След тях на второ място са Тихомир Стратиев и Добрин Борисов (Марина Моторспорт) с Пежо 208 R2 – 142,4 т.  Трети са Георги Василев и Стефан Добрев (Дианел рейсинг) с Мицубиши Лансер Ево 9 – 110,8, а варненският тандем Йордан Атанасов и Янаки Янакиев (АРТ рейсинг) със същия автомобил – Мицубиши Лансер Ево 9 са 4-и и имат 97 т. Всеки от четирите екипажа може да спечели титлата. Така че нещата в рали „България“, поне от към интрига, ще са интересни.

За въпросното планинско състезание в Италия Купата на Нациите – FIA Hill climb, четирима наши пилоти ще участват – шампионът Юлиян Телийски, Стефан Стоев, Косьо Йорданов и Николай Златков.