Начало Рали 50-та победа за Льоб във WRC

50-та победа за Льоб във WRC

31
0

Световният шампион записа нов рекорд в кариерата си след като стана първия рали пилот постигнал 50 победи в световния рали шампионат. Французинът за пореден път постави конкуренцията в ролята на зрители и статисти, неспособни да му се противопоставят по какъвто и да било начин. След като още в петък той до голяма степен си осигури победата, в съботния ден сериозни промени не настъпиха и така в неделя той се задоволи с ролята единствено да контролира преднината си спрямо съперниците. Това бе и третата поредна победа за пилота на Ситроен, който изглежда че отново рано-рано ще обезмисли борбата в шампионата.
“Опитах се да не поемам излишни рискове”, заяви щастливия победител след финала на надпреварата в Кипър. “Спомням си, когато победих рекорда на Сайнц от 26 победи. Това не бе толкова назад във времето, а ето че вече постигнах 50-та победа. Чувството действително е прекрасно. Смятам че трите ми най-важни победи бяха тази от Норвегия през този сезон, триумфа ми във Финландия през миналата година и първата ми победа на рали Монте Карло. В Норвегия и Финландия нещата се решиха след оспорвана битка с Мико Хирвонен във всеки етап. Условията в Норвегия бяха чудесни, а триумф във Финландия пък е важен за кариерата на всеки пилот.
Ако трябва да бъда честен мислите ми вече са насочени към 51-та победата. Надпреварата тук протече добре за мен от старта до финала. Нашият С4 се държеше отлично както на асфалта, така и на макадама. Старта на сезона не можеше да е по-добър за нас.”
Мико Хирвонен атакува с всички сили в последния ден, като регистрира две от три етапни победи. Изоставането му обаче така или иначе бе доста голямо. Така въпреки че намали изоставането си като цяло той финишира на втора позиция на 27,2 сек зад победителя Льоб.
“Загубих шансовете си за победа още в петък”, бе коментара на Хирвонен след финала. “След като се качихме на макадама бяха веднага по-бързи от Льоб. Това ни мотивира допълнително, защото предстояха седем отсечки на тази настилка. Все пак бяхме направили няколко дребни грешки в настройките, защото се опитахме да рискуваме и да спечелим. Сигурен съм, че в Португалия нещата ще стоят по различен начин. Последния път в Кипър завърших на повече от пет минути за Себастиен. Това, че сега ги намалихме до 27 секунди определено е добър напредък.”
Голям личен триуф празнува и Петер Солберг, който в дуела с Дани Сордо убедително успя да си спечели третата позиция на подиума. Със своя частен Ситроен и въпреки проблемите със свалянето на предавките той успя да изпревари испанеца с близо 37 секунди. Така той стана и първият частен пилот след Тони Гардемайстер Монте Карло през 2005 г., който успя да се качи на подиума. Това бе и първи подиум за Солберг след надпреварата в Гърция през миналия сезон.
На пета позиция след усилена борба пък се класира Матю Уилсън, каращ за екипа на Стобарт Форд. Въпреки че той загуби доста време, заради проблеми с видимостта след като течността за чистачките му свърши, все пак в крайна сметка успя да изпревари Себастиен Ожие от младежкия тим на Ситроен. Във втория етап на последния ден той дори бе изпреварен от французина, но в последния атакува и успя да спечели етапа с равно време с Яри-Мати Латвала. Ожие от своя страна пък рискува прекалено много и отпадна на 200 метра преди финала на надпреварата. Денят определено бе лош за младежкия тим на французите след като и Евгени Новиков отпадна в първия етап в неделя заради пилотска грешка. Така радост имаше и за Латвала и Хенинг Солберг, който донесоха точки за отборите си.
Така ситуацията в генералното класиране за Льоб се подобри допълнително, като французинът е с осем точки пред Хирвонен. При конструкторите пък Ситроен вече има аванс от 16 точки пред Форд.
Следващата надпревара е в Португалия от 3 до 5 април.