Начало Автомобилни новини 5,4% ръст бележи PSA в световните си продажби за третото тримесечие

5,4% ръст бележи PSA в световните си продажби за третото тримесечие

110
0
Peugeot,завод,фабрика

През третото тримесечие на 2014 продажбите на автомобили на PSA нараснаха с 5,4% (до 643 598) в сравнение със същия период на миналата година. Ръстът бе значим в Европа (+7%) и много силен в Азия (+44,4%). Продажбите намаляха в други региони, повлияни от свиването на съответните пазарите.

Европейският пазар се увеличи с 5,8% за отчетния период като в определени държави бе регистриран сериозен ръст (Великобритания +7,6%, Испания +16,9%, Италия +5,3% и Германия +4,5%), а френският пазар остана стабилен (+0,5%).

В тази ситуация продажбите на PSA Peugeot Citroën нараснаха със 7% (+8,7% във Франция), а пазарният дял на Групата в Европа се задържа стабилно на 11,8% (спад с 0,1 пункта) към края на септември спрямо същия период на предходната година. Групата преследваше политиката си за подобряване на ценообразуването на трите си марки, Peugeot, Citroën и DS.

Продажбите на Групата в Азия се увеличиха със сериозните 44,4%, подпомогнати от скорошните лансирания на Peugeot 301, 2008 и 408, Citroën C-Elysée и C4L, както и от лансирането на бранда DS с неговите DS 5, DS 5 LS и DS 6. Увеличението на продажбите надминава с много пазарния ръст от 8% в Китай като пазарният дял на Групата нарасна с 0,7 пункта спрямо същия период на 2013, достигайки 4.4%1.

Продажбите на Групата в Латинска Америка спаднаха с 38,2%. Пазарът в региона се сви значително с 10,4%. Групата продължи да преследва плана за действие Back in the Race – в частност, фокусирайки се върху оптимизиране на фиксираните разходи и уравновесяване на гамата – с цел нулиране на загубите към 2017.

В Близкоизточния и Африканския, както и в Индийско-тихоокеанския региони, спадът на ключови за PSA Peugeot Citroën пазари доведе на намаляване на продажбите със съответно 11,3% и 10,5%. Tези пазари представляват бъдещи възможности за Групата.

Приходите на Групата през третото тримесечие на 2014 възлизат на общо 12,296 милиона евро, ръст от 1,6% спрямо същия период на предходната година. Оборотът от автомобилна дейност, с изключение на приноса на китайските джойнт вънчъри, намаля с 0,8% спрямо същия период на 2013, достигайки 7,971 милиона евро, заедно с оборот от нови автомобили, отчитащ спад с 1,3%.

За третото тримесечие се изпълняваха всички направления на екшън плана Back in the Race, като продължават действията за намаляване на складовите наличности и оптимизиране нуждата от оборотен капитал, поддържане на капиталовите и R&D разходите на сектора Автомобили между 7 и 8% от оборота, диференциране на марките и подобряване на тяхното ценово позициониране.

Групата преследва своята световна стратегия, фокусирайки се върху печеливш световен ръст и предлагане на атрактивни технологии. Конкурентноспособността се подобрява, особено в Европа, заедно с нарастващите икономии и подобряване на продуктовите разходи. На последно място, партньорското споразумение между Банка PSA Finance и Santander се предвижва напред с протичащи в момента регулаторни одобрения. Това стратегическо партньорство ще помогне на Банката да възвърне конкурентноспособността си в Европа.

Коментирайки публикуваните резултати за третото тримесечие, председателят на борда на директорите Карлос Таварес:

– Искам да благодаря на всички наши служители за тяхната отдаденост на плана Back in the Race. Всички лостове вече са задействани и първите резултати са на лице. Въпреки това, пътят към пълното възстановяване е все още дълъг и трябва да останем изцяло фокусирани върху изпълнението му.

През 2014 PSA Peugeot Citroën очаква ръст на автомобилното търсене с около 4 до 5% в Европа и приблизително 10% в Китай, но спад с до 10% в Латинска Америка и около 15% в Русия.

Групата си поставя за цел да достигне положителен оперативен паричен поток за цялата Група най-късно през 2016 година, който да натрупа стойност от 2 милиарда евро в периода  2016-2018 година. Друга цел за постигане е оперативен марж от 2% през 2018 година за сектора Автомобили с набелязана цел от 5% за периода на следващия средносрочен план 2019-2023 година.