Крис Мийк е начело в рали Аржентина след първия етап на надпреварата, която е четвърти кръг от световния шампионат за 2014 г.
Британският пилот на Ситроен Рейсинг оцеля, след като в петък имаше множество инциденти и куп отпаднали пилоти. Мийк не се размина с проблемите и спука гума, но при него това не се отрази фатално. Той спечели три от петте отсечки в петък и преднината му е над минута – 68,4 сек.
„Знаехме, че денят ще е невероятно труден. Дори най-опитните пилоти имаха проблеми. DS3 WRC обаче бе перфектен. Чувствах се наистина удобно в автомобила, въпреки че трасето бе ужасно трудно. Съсредоточих се върху моето си каране. В момента вървим добре, така че няма нужда да променяме нищо”, коментира Мийк.
Втори в класирането е съотборникът на Крис Мадс Остберг. Норвежецът трябваше да рестартира всички системи в началото на деня, когато двигателят му спря, но след това нямаше повече грижи.
Той обаче бе категоричен, че ще се придържа към плана, който имаше преди старта на състезанието: „Целта е да караме с нашето собствено темпо, без да поемаме каквито и да са рискове. Страхотно е, че сме втори след толкова труден първи ден. В чудесна позиция сме за останалата част от ралито.”
#WRC SS6 @krismeeke 5:04.4 „Everything is good, the car is good, the day has been good. The long stage tomorrow will be difficult.“
— Citroën Racing (@CitroenRacing) April 24, 2015
Feels great to finish the day 2 O/A. But still a long way to go! @OfficialWRC @rallyargentina @CitroenRacing #2motor #stickwiththeplan
— Mads Østberg (@MadsOstberg) April 24, 2015
Единственият оцелял от екипа на Фолксваген е Яри-Мати Латвала. Съекипниците му Себастиен Ожие и Андреас Микелсен не стигнаха до края на деня заради технически повреди. Двукратният световен шампион спря в края на втори етап (първи за деня), докато норвежецът първо спука гума, след това счупи предно окачване, но отпадането му дойде заради строшена система за управление.
„Беше изпълнен със събития ден, при това за целия отбор”, отбеляза Латвала. „Условията, както и очаквахме, бяха невероятно трудни и за екипажите, и за автомобилите. Аз опитах да не натискам прекалено много в началото и това проработи. В петата отсечка имахме проблем със задвижването, след което не вървяхме като хората и загубихме почти минута спрямо Крис. Радваме се обаче, че стигнахме до сервиз след такъв ден. Утре ще опитам да притисна двата Ситроен-а пред нас.”
End of day 2 @rallyargentina! Whew! #WhatADay #WorkAhead #NoRest #ClawBack #WinnersDontQuit #QuittersDontWin #WRC #VolkswagenMotorsport
— VolkswagenMotorsport (@VolkswagenRally) April 24, 2015
At #Volkswagen we keep always smiling. Need proof? #dinner #thankUchef pic.twitter.com/vXeYmSNqxm
— VolkswagenMotorsport (@VolkswagenRally) April 24, 2015
Ожие обясни, че след 10 км в първата за деня отсечка загубил мощност и на 7 км от финала й се наложило да спре. Той бе категоричен, че не може да се оплаква, тъй като досега отборът се справяше повече от добре и французинът взе три победи в първите три старта.
Четвърти в надпреварата върви Дани Сордо (Хюндай), следван от Елфин Еванс (М-Спорт), Мартин Прокоп (Жипокар), Тиери Нювил (Хюндай), Халид ал Касими (Ситроен Рейсинг). Топ 10 допълват Абдулазис ал Кувари и Юри Протасов.