Фолксваген получава в Австралия втора възможност да вземе титлата при конструкторите в тазгодишния световен рали шампионат, след като изтърва да го стори в домашния си старт в Германия. След надпреварата там пък, единствено екипаж с Поло R WRC има шанс да се поздрави с короните при пилотите и навигаторите.
С най-сериозна възможност за титлата при екипажите разполагат миналогодишните шампиони Себастиен Ожие и Жулиен Инграсия. Единствената конкуренция, при това в немалка степен теоретична, са съотборниците им Яри-Мати Латвала/Мика Антила и Андреас Микелсен/Ола Флоен. От тима са категорични, че няма да налагат на състезателите си заповеди от бокса и ще го оставят да се надбягват спокойно едни срещу други.
– При настоящата ситуация в първенството рали Австралия може да се окаже наистина вълнуващо състезание. Ожие и Латвала имат зелена светлина да се борят за победата. Имаме и шанс да се поздравим с титлата при конструкторите. Миналата година спечелихме там 21 от 22 етапа и започнахме най-дългата поредица победи в историята на WRC. Гордеем се с това, но няма да ни е лесно да постигнем нов успех. Ралито има многобройни предизвикателства и могат лесно да се допускат грешки. Съвсем скоро, по време на домашното си състезание, отбелязахме колко бързо може да се промени ситуацията – коментира спортният директор Йост Капито.
Ожие е убеден, че рали Австралия му пасва перфектно. Французинът харесва отсечките и характера им и допълни, че винаги се чувства прекрасно в това състезание:
– Представянето ни там през 2013-та бе почти перфектно: 19 най-добри времена в 22 етапа, като плюс това взехме три точки за победата в пауърстейджа. Наистина искаме да повторим това сега. Битката ще е сериозна – Хюндай го показаха в Германия. Грешките се наказват, разбрахме го от първа ръка. Германия е зад гърба ни и гледаме напред. За щастие с Жулиен сме напълно здрави след инцидента. Направихме няколко прегледа, за да сме сигурни и резултатите са чудесни.
Латвала от своя страна сподели колко му допадат начинът на живот в Австралия, природата там и колко близо до океана се провежда надпреварата. От спортна гледна точка отбеляза, че се връща на чакъл, което винаги е по-трудно, отколкото преминаването към асфалт.
– Един бърз тест във Финландия ни помогна да си върнем усещането зад волана на чакъл и в частност това за точките на спиране. Изборът за тренировката бе добър, тъй като за Австралия се изискват настройки, които са нещо средно между тези за Мексико и Финландия. Надявам се да сме в състояние да се борим за победата и освен че трябва да внимаваме за съперниците в нашия си тим, Ситроен и Хюндай също имат шансове – каза още Яри-Мати.
Микелсен се радва, че пак ще се състезава на чакъл, а и има опит в предстоящата надпревара с Поло R WRC.