Начало Рали Ал Кетби печели рали „България“, първи в HRT е Григор Григоров

Ал Кетби печели рали „България“, първи в HRT е Григор Григоров

66
0

Рашид Ал Кетби (ОАЕ) и Карина Хеперле (Германия) с Шкода Фабия R5 спечели 47-ото издание на рали „България“. Той бе единственият чуждестранен пилот в стартовия списък и си тръгна с победа. Ал Кетби е първият пилот извън Европа, който печели нашето рали. Арабинът остана без конкуренция от страна на нашите пилоти след отпадането на двамата му най-сериозни конкуренти – Пламен Стайков и Мартин Сурилов и във втория състезателен ден нямаше проблеми да спечели първото място.  

На подиума на Ал Кетби асистираха дуетът от Варна Йордан Атанасов – Янаки Янакиев с Мицубиши Лансър Ево 9 на 3:27.3 мин и Дилян Станков – Младен Карчев с Рено Клио на 8:04.8. Дилян спечели клас RC4 при автомобилите с един двигателен мост. И за двата екипажа това е първи подиум в рали „България“. Четвърти стана тандемът Михаил Симеонов – Васил Георгиев със Ситроен С2 – на 12:59,3, който постигна най-големия си успех досега.

Пети бе Григор Григоров и Даниел Милеков с Хюндай i20 Купе на 13:44,8. Гришата, както и останалите му колеги от HRT, които се представиха отново блестящо в състезанието, не взимат точки за националния шампионат. Такова е решение на БФАС. Носителят на титлата в марковия Хюндай Рейсинг Трофи влиза в топ 5 по време в общото класиране, но печели първото място само в своята си надпревара. След като бе втори в рали „Сибиу“, Гришата излезе начело и в класирането за Хюндай Рейсинг Трофи.

Шести в общото класиране и 5-и в шампионата стана дуетът Димитър Димитров и Пламен Вълев с Хонда Сивик. След тях са Стефан Желязков и Иван Турлаков със Ситроен Саксо, а 8-и до финала стигнаха Стоян Апостолов и дъщеря му Павлина с Хонда Сивик, който завърши първи и в клас RC3. За Стоян това е 31-ото участие в рали България.

В марковия шампионат Хюндай Рейсинг Трофи битката бе наистина сериозна. След катстрофата на Васил Жеков в събота, на второ място излезе Мирослав Ангелов и Петър Илиев, които претърпяха лек инцидент на предпоследния етап и отпаднаха. Така втори станаха Христо Геров и Йордан Йорданов, които бяха 9-и в генералното класиране. Младият Симеон Симеонов с опитния си копилот Димитър Спасов са 3-и в своя шампионат и 11-и в генералното класиране. В последната отсечка Жеков и Алекс Раева отпаднаха от надпреварата.

От стартиралите 32 автомобила, до финала достигнаха 16 – точно половината. В последния ден участието си прекратиха много пилоти. Например Костадин Щерев – Николай Арабаджиев със Субару Импреза имаха проблем със скоростната кутия, закъсняха за старта и от ръководството на ралито ге дисквалифицираха.

Марко Стойчев – Йордан Батаклиев с Мицубиши Лансер Ево 9 се движеха чудесно, но в един завой колата налетя на голям камък и се откъснаха и двете колела. Антон Титов и Венци Мирчев със Ситроен DS3 също отпаднаха с повреда. Единственият дамски екипаж – Диана Стоянова и Иванела Иванова със Ситроен Саксо се движеше отлично, докато на предпоследния етап колата им изгасна и те не можаха да продължат.