От няколко месеца все по-усилено се носят слухове за възможното присъединяване на Ауди към Формула 1. И въпреки че от германската марка винаги досега са отричали, според информация на Motorsport-Total.com производителят бил пред сключване на договор с Ред Бул за поемането на отбора от 2017 г. Подобен сценарий бил доста реалистичен в последните два месеца, но не се осъществил.
Мнозина в концерна Фолксваген искали да имат своя марка във Формула 1. След изключителните успехи в последните години в Льо Ман, според тях сега било време за качването на още едно стъпало нагоре, особено след като и Порше влезе в шампионата за издръжливост и по този начин ще конкурира друга марка, собственост на VW.
Привличането на бившия тим шеф на Ферари Стефано Доменикали като спортен директор и присъствието на топ инженера Йорг Цандер, който за последно работи във Формула 1 за BMW Заубер, също предполага подобен сценарий. Двамата се опитали да убедят управителния съвет на концерна, че едно успешно влизане във Формула 1 е напълно възможно, особено при закупуването на екипа на Ред Бул, което се оценявало на €300 млн.
Дитрих Матешиц от години се опитва да продаде Торо Росо, но досега не е получил адекватни предложения, които да го накарат да се раздели с тима от Фаенца. В същото време изглежда изненадващо той да иска да се раздели с екипа от Милтън Кийнс, след като с него успя да спечели четири двойни шампионски титли при конструкторите и пилотите. В същото време обаче от маркетинговия отдел на неговата компания обсъждали доколко е полезен отборът в рекламен план след всичките тези триумфи.
Разговорите обаче приключили без успех в последната секунда. В началото на януари „сивият кардинал“ в концерна VW Фердинанд Пийх тотално отхвърлил подобна възможност. Въпреки че имал изключителни спомени и добри контакти с Хелмут Марко, който печели Льо Ман с Порше 917 през 1971 г., Пийх не желаел при каквито и да било условия да си има работа и името му да се свързва с това на Бърни Екълстоун.
Освен това въпреки изключително добрите резултати на концерна в последните години, той наложил план за икономии, които трябвало да достигнат до €5 млрд. на година и това по никакъв начин не се връзвало с Формула 1. От маркетингова гледна точка всички в компанията били впечатлени как участието на Андре Лотерер с екипа на Катерам в Белгия през миналата година накарало всички медии да говорят и за Ауди, но според Пийх подобна реклама не си струвала разходите в дългосрочен план.
Ауди наскоро откри нов ултрамодерен производствен център в Нойбург ан дер Донау, който надминавал с пъти Парагон на Макларън, но там сега развивали 2-литров, 4-цилиндров турбо двигател, с който брандът да участва в DTM през 2017 г. Освен това се работело усилено по промяната на задвижващата система за шампионата за издръжливост и Льо Ман. Въпреки изключителния успех на дизеловия агрегат, сега в Ауди започнали разработката на хибриден двигател, който да е противовес на конкурентите от Пежо и Тойота. Именно този проект дал надежди на Доменикали, че Ауди може да направи успешно задвижваща система и за Формула 1, но времето за развитието й до 2017 г. просто не било достатъчно.