На пръв поглед пистата Яс Марина не представлява особено предизвикателство за двигателите. Има две дълги прави и въпреки това пълното натоварване е в границите на нормалното. Но след като през миналата година на това трасе се проведоха доста тестове, за Реми Тафин от Рено е ясно че нещата не са такива каквито изглеждат. Той рисува една доста различна картина.
„Това е едно супермодерно трасе, което в голямата си част се състои от бавни, средно бързи и изключително бавни завой, както и две дълги прави. Само 55% се кара на пълна газ и средната скорост е едва 190 км/ч. Така че това трасе не би трябвало да натоварва двигателя. Но все пак от инженерна гледна точка това е едно изключително трудно трасе заради множеството външни фактори. Заради тези фактори разходът тук е един от най-сериозните в целия календар. Специалният характер на пистата, особено в последния сектор са причината за това. Тъй като сме на морското равнище, атмосферното налягане е доста високо. Затова разходът в началото на състезанието е на нивото на този в Мелбърн.“
Разходът обаче не е единственият проблем. Охлаждането също е затруднено заради високите температури.
„Охлаждането създава много грижи. През деня температурите са около 28 градуса, през нощта падат до 19, което означава, че двигателят се нуждае от две настройки. И понеже състезанието започва на слънчева светлина и завършва след залез слънце трябва да намерим един разумен компромис.
Имаме само още две състезания до края на сезона и за момента сме много доволни от постигнатото през годината. През миналото състезание сложихме нови двигатели на всичките ни парньори, което осигурява повече гъвкавост на пилотите. Надяваме се да спечелим повечето от останалите точки.“