Организаторите на 24 часа на Льо Ман ACO (Automobile Club de l’Ouest) представиха участниците в тазгодишната легендарна надпревара за издръжливост, която ще се проведе на 14-15 юни. 82-ото издание на състезанието е с ново лого, нови екипи, нови правила и нови партньори.
Новата визуална идентичност на 24 часа на Льо Ман е създадена от агенция Лерой Трембло. ACO останаха доволни от крайния резултат, в който са превъплътени четирите основни ценности, на които се основава надпреварата още от първото си провеждане през 1923 г.: иновация, популярност, представяне и разнообразие. Новото лого трансформира и идентичността на състезание в бранд концепция. То замества знак, датиращ още от 1978 г. и съвпада с въвеждането на нови технически правила за премиум категорията LM P1.
Прототипите в LM P1 ще използват 30% по-малко гориво, без обаче това да влияе на поведението им. ACO гарантират, че надбягването отново ще е изключително и напрегнато, но ще се използват различни технологии.
Тази година Порше се присъединява към главните герои в 24-те часа – Ауди и Тойота. 14 години изминаха от последната победа на марката в надпреварата. Нисан пък заемат мястото за технически иновативен прототип, като тазгодишното състезание ще е подготовка за тяхното връщане в LM P1 през 2015 г.
Шампионите Ауди отново ще са с три автомобила – нови R18 e-tron quattro. Тойота ще се състезават с два TS040, колкото 919 Hybrid ще има и Порше.
В LM P2 се връща Лижие – за първи път от 1975 г., както и Доме и Себастиен Льоб Рейсинг (деветкратният WRC шампион ще е тийм мениджър).
Общият брой от 56 автомобила се разпределя по следния начин: 10 в LM P1 (7 в LM P1 H – за заводски модели и 3 в LM P1 L за частни екипи), 17 в LM P2, 12 в LM GTE Pro, 16 в LM GTE Am и 1 в 56-ия гараж (28 прототипа и 28 GT). Избрани са 10 резерви (5 LM P и 5 GT).
31 от колите се състезават и в шампионата на ФИА за състезания за издръжливост, 20 – в европейските серии Льо Ман, 7 – в Тюдор Юнайтед Спортскар шампионата в Северна Америка и 4 – в азиатските серии Льо Ман (в статистиката са взети предвид и резервите).
– След като отбелязахме както подобава 90-ата годишнина на любимата ни надпревара през 2013 г., Automobile Club de l’Ouest пише нова глава в историята на състезанието – отбеляза президентът на ACO Пиер Фийон. – Привлекателността на 24 часа на Льо Ман е по-голяма от всякога. Тази година ще има повече технологични нововъведения от когато и да било преди.
Спортният мениджър на ACO Венсан Боменил допълни, че обявените екипажи са най-добрите в историята на събитието:
– Идването на Порше в допълнение към Ауди, Тойота и Лотус плюс новото попълнение на Рибелиън доказват ценността на новите технически правила.