Алекс Албон вярва, че добрата топ скорост на болида на Уилямс ще бъде изключително полезна в предстоящия уикенд в Италия. Пистата Монца е известна със своите дълги прави отсечки, на които се постига максимална скорост над 360 км/ч.
Албон финишира на 12-то място в последната Гран при на Нидерландия. Внимателният анализ на надпреварата на пистата Зандвоорт показа, че представянето на 26-годишния състезател не бе никак лошо. Състезателят на Уилямс бе много близо до топ 10 когато пострада от колата за сигурност в заключителната фаза от състезанието.
„Не беше прекалено зрелищно, но все пак беше много добро състезание“, каза Албон.
„Ако се замислите за нашия автомобил и неговите предимства, Зандвоорт не е една от силните ни писти. От друга страна имахме добро състезателно темпо и бяхме близо до топ 10.“
„Ако погледнете стинтовете ни, с изключение на последния, всъщност бяхме доста бързи, дори изненадващо бързи, ако трябва да съм честен.“
„Утихването на вятъра изигра голяма роля за нас. Успяхме да накараме средно твърдите гуми да работят много по-добре от твърдите и меките. Това е нещо, което трябва да се проучи и да се види защо беше така.“
В Белгия Албон записа най-високата максимална скорост на правата Кемъл. Именно това му позволи да задържи зад себе си автомобилите на Астън Мартин, Макларън, Алфа Таури и Алфа Ромео. Пилотът от тайландски произход се надява този аспект да помогне да представянето му в Монца.
Днешният ден е специален за Албон, тъй като преди точно една година той бе обявен като пилот на Уилямс.
We announced that Albono would be racing for the team in 2022 #OnThisDay last year! 🤩
What has been your favourite @alex_albon moment? ✍️#WeAreWilliams pic.twitter.com/oM7G52NPfW
— Williams Racing (@WilliamsRacing) September 8, 2022
„Интересно ми е да видя дали ще имаме предимство на правите в Монца. Предполагам, че очакванията ми са по-големи в сравнение със Зандвоорт.“
„Спа е доста добра писта за изпреварване, но Монца е още по-приятна. Затова нека видим дали ще успеем да задържим някои болиди зад себе си.“
От другата страна на гаража на Уилямс Николас Латифи също очаква с нетърпение да се завърне в Италия. Канадецът на два пъти бе на косъм от зоната на точките в Монца след като финишира 11-ти през 2020 и 2021 г.
„Винаги очаквам с нетърпение да се върна в Монца, тъй като това е много готина и историческа писта за състезания“, заяви Латифи.
„Трасето е чудесно за автомобилни състезания заради дългите прави, заради които винаги се получават близки и вълнуващи състезания колело до колело.“
„Новото поколение автомобили ще представлява уникално предизвикателство. Вероятно това ще бъде най-ниската сила на притискане, която някой някога е използвал, за да се опита да оптимизира скоростта на правите. Обикновено автомобилът ни се чувства много добре на такъв тип писти. Надявам се, че и този уикенд няма да е изключение. Целта ми е да постигна още един силен резултат“, добави съотборникът на Албон.
Междувременно оперативният директор на Уилямс Дейв Робсън отбеляза, че Монца и Спа изискват много различни подходи, въпреки общите характеристики.
„Ниското съпротивление очевидно е важно, но завоите не могат да бъдат подценявани. Има толкова много притискаща сила, която може да бъде премахната, за да се постигне разумно конкурентно ниво на съпротивлението“, каза Робсън.
„Имаме добра база от Спа. Ще използваме петъка, за да експериментираме с някои алтернативни варианти на задното крило, за да видим докъде можем да намалим нивото на съпротивление. “
The last stop on our triple header…👊
Bring on the #ItalianGP! 🇮🇹#WeAreWilliams pic.twitter.com/DtRvKxFzW7
— Williams Racing (@WilliamsRacing) September 7, 2022