Александър Албон коментира бъдещето си в F1. Англо-тайландският състезател не гарантира, че със сигурност ще остане в Уилямс догодина. Албон също така очаква сериозно раздвижване на пазара на пилоти пред следващите седмици.
Албон се завърна в F1 през 2022 г. с Уилямс. 28-годишният пилот направи много силно впечатление миналата година. Благодарение на неговите резултати отборът от Гроув финишира седми при конструкторите и се справи с Алфа Таури, Алфа Ромео и Хаас.
Доброто представяне на Албон не остана незабелязано от останалите екипи на решетката. Говори се, че интерес към него проявяват от Ред Бул и Мерцедес. Двата отбора още не са потвърдили пълния си състав за догодина. От Ред Бул обмислят дали да удължат договора на Серхио Перес, докато в Мерцедес търсят заместник на Люис Хамилтън
Албон има договор с Уилямс и за следващия сезон. Това потвърди Джеймс Ваулс в началото на годината. Британецът призна, че Албон няма да си тръгне толкова лесно от Гроув. Но от друга страна, той би се съгласил да го пусне в някой от екипите в челото на колоната.
Пилотът на Уилямс изживя изключително тежък старт на сезона. До момента той няма нито една спечелена точка и претърпя тежка катастрофа в Мелбърн. В резултат на това той счупи своето шаси и получи автомобила на Логан Сарджънт. Понастоящем Албон заема 17-то място във временното класиране и на няколко пъти се е разминавал с класиране в топ 10.
По-слабите резултати от началото на годината предизвикаха известно намаляване на интереса към Албон от страна на други отбори. Това предполага, че той ще остане част от Уилямс и догодина. Запитан дали може да гарантира, че ще бъде в Гроув и през следващия сезон, Албон отговари така: „Засега няма да коментирам. Все още съм съсредоточен върху това нещо.“
„Всичко се движи много бързо. Очевидно Нико [Хюлкенберг] току-що дръпна донякъде спусъка с преминаването си в Заубер. Сигурен съм, че след това следват много неща.“
„Фокусът ми върху това къде отивам, не толкова за следващата година, а за по-следващата. Фокусирам се върху тази страна на нещата. Очаквам през тези няколко седмици ще се финализира по-голямата част от стартовата решетка“, каза още Албон.
Разместванията в някои отбори започна още преди старта на сезона. В началото на февруари стана ясно, че Люис Хамилтън ще кара във Ферари догодина. Същевременно Карлос Сайнц търси отбор за следващия сезон. Сред опциите за испанеца са Ауди, Ред Бул и Мерцедес.
Албон призна, че е било ново преживяване за него да балансира между въпросите за настоящата състезателна кампания и бъдещите си перспективи толкова рано в началото на сезона
„В интерес на истината никога не съм имал щастието да водя разговори толкова рано. Това е нещо ново за всички, не само за мен. Има малко повече работа… виждаш много повече мениджъри да се разхождат из падока по това време на годината. Той [мениджърът ми] е тук за първи път от началото на сезона“, добави пилотът на Уилямс.
Албон признава важността на прехода към сезон 2026. отборите. Въпреки това той омаловажава идеята, че силното представяне през 2025 г. ще бъде абсолютно необходимо, за да може даден отбор да започне силно през 2026 г.
„2025/26 г. е хубав начин да се разбере как отборите са проектирали концептуално своя автомобил. Когато се премине към 2026 г. очаквам да има големи разлики. Ще бъде хубаво да се знае къде е ДНК-то на автомобила“, каза той.
„Важно е просто да получим обратна връзка, да разберем езика, комуникацията. Точно затова отборите са толкова фокусирани върху прехода през 2025-26 г. Дали той е решаващ или преломен? Не мисля“, завърши Александър Албон.
Не се знае кой ще бъде съотборник на Албон през 2025 г. В момента той си партнира с Логан Сарджънт, Американецът обаче се представя много колебливо от началото на сезона. Има немалка вероятност той да бъде освободен в края на годината. Според Ваулс, отборът разговаря с поне петима пилоти за следващия сезон, сред които е и Сарджънт.
So many bad jokes 😅
— Williams Racing (@WilliamsRacing) May 13, 2024