Алекс Албон се опасява от проблеми с видимостта на новите автомобили. Пилотът на Уилямс направи първи обиколки с колата на тима през вчерашния ден. Веднага след тях той заяви, че новият модел FW44 е показал известни проблеми с видимостта, с които пилотите може да се сблъскат на някои писти през този сезон.
Уилямс направи тест-драйв на новия болид на пистата Силвърстоун. Това се случи след като тимът от Гроув показа новото си оцветяване по време на онлайн презентация.
Албон и Латифи не съобщиха за конкретни проблеми по време на теста. Въпреки това и двамата отбелязаха проблем с видимостта, причинен от дефлекторите, разположени в горната част на новите 18-инчови колела на Пирели.
Преди това за такъв проблем съобщиха Себастиан Фетел и Макс Верстапен. Те са забелязали това по време на работата си в симулаторите на своите отбори.
Албон смята, че на някои места на уличните писти нещата могат да бъдат „сложни“ за пилотите, особено ако карат гума до гума.
„Вчера преживях най-лошото нещо за един пилот- тъмен, мрачен и мокър ден на Силвърстоун. Но това не бе най-лошото“, сподели Албон.
„Мисля, че ще се борим повече на писти като Монако, Баку и Джеда. Това ще са най-трудните трасета за новите автомобили.“
„Когато пистите са открити, можете да виждате много по-напред. Мъртвите зони на гумата и дефлекторите отнемат много от непосредствения поглед. Все едно гледаш навътре в завоя.“
„Това, което правиш, е да гледаш ъгъла, който на улична писта е заобиколен от стени. Така че не можеш да видиш какво има около него.“
„Мисля, че това ще е най-сложното нещо, в комбинация с карането. Трябва да видиш къде са предното крило и гумите.“
Big smiles today 😁 Felt amazing to get a taster for the season to come! A lot of hours put into this car and isn’t she a looker 😍 lets do this 💪😤 @WilliamsRacing pic.twitter.com/Qg9ZYNQeIi
— Alex Albon (@alex_albon) February 15, 2022
Николас Латифи повтори опасенията на новия си съотборник относно видимостта в колата.
„Определено е по-лошо в някои завои, Предполагам това зависи от вида на завоя, колко се движиш в него и накъде гледаш“, коментира канадецът.
„Това ще бъде нещо, с което всеки трябва да свикне. Но със сигурност в някои случаи видимостта е по-малка.“
Мнението на Aлбон и Латифи бе подкрепено от Ландо Норис. Британецът също изрази своите притеснения относно този проблем.
„Гледката е различна“, признава Норис.
„Като се започне от по-големите колела с тези обтекатели. Това може да се превърне в проблем на писти като Монако или Сингапур.“
„Ще трябва да свикнем с всичко това, особено като се има предвид, че разполагаме с по три дни тестове за всеки пилот. Това не е достатъчно, ако трябва да се адаптираме към напълно различен стил на шофиране“, добави 22-годишният британец.
Междувременно ветеранът от F1 и резервен пилот на Астън Мартин Нико Хюлкенберг омаловажи този проблем.
„Чух, че гледката на водача може да е по-лоша. Докато бях в симулатора не останах с такова впечатление“, коментира германецът.
„Просто виждате малко повече джанти и по-малко гума, това е всичко“, завърши Нико Хюлкенберг.