Alfa Romeo представя прераждането на 33 Stradale – истински „манифест“ на възможностите на италианската марка по отношение на стил и изживяване при шофиране
Произведено само в 33 ексклузивни бройки, следвайки уникален занаятчийски процес, новото двуместно купе съчетава наследството на марката и бъдещето като символ на благородното италианско спортно майсторство.
За да сбъднете една мечта, основната съставка е сериозна доза смелост и щипка здравословна лудост. Такава е била рецептата при изработката на колата, смятана от мнозина за един от най-красивите автомобили правени някога. 33 Stradale се появява се през 1967 г. Днес със същата смелост и визия екипът на Alfa Romeo проектира и разработи ново издание 33 Stradale, автентично произведение на изкуството на колела, резултат от перфектната комбинация от красота и технология. Целта му е да предаде най- вълнуващото шофиране и безсмъртния чар на една икона на много тесен кръг ентусиасти, които са повярвали в проекта от самото начало. Новият 33 Stradale се ражда в новосъздадената от Alfa Romeo „Bottega“, където дизайнерите, инженерите и историците на марката първо изслушват потенциалните купувачи, след което произвеждат автомобила заедно с тях. Точно както в ренесансовите занаятчийски бутици и в работилниците на известни италиански производители на каросерии.
„С новия 33 Stradale искахме да създадем произведение, което да отговаря на нашето минало, да олицетворява марката и да накара общността на алфистите да се гордее. Подобен резултат можеше да бъде постигнат само благодарение на експертизата, упоритата работа и страстта на нашия екип, с подкрепата на ръководството, което има ясната амбиция да допринесе за написването на глави в бъдещето на марката с пълното уважение към нейната уникална история. Това е първият автомобил на марката, изработен по поръчка от 1969 г. насам, и обещавам, че няма да е последният”, коментира CEO-то на Alfa Romeo Жан-Филип Импарато.
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) August 30, 2023
Олицетворение на „необходимата красота“
Произведен от Alfa Romeo Centro Stile, новият 33 Stradale е вдъхновен от историческия модел от 1967 г. Скулптурната му красота е обогатена с някои дизайнерски елементи от новия стил на Alfa Romeo. Екстериорът се отличава с перфектен баланс между пропорции, обеми и обработка на повърхностите. Това го превръща в олицетворение на „необходимата красота“ на Alfa Romeo. Предната част има мощно и мускулесто излъчване, където открояващите се елементи са емблематичният щит и изваяните форми на светлините с тяхната елипсовидна основа.
Профилът е динамичен и деликатен, с крилати врати и два масивни въздухозаборника отстрани. Каросерията е изпъкнала напред с повърхности, моделирани според критериите, типични за класическото излъчване на Alfa Romeo. В допълнение, благодарение на стила на отваряне на вратите и големия обгръщащ шибедах, водачът може да се наслади на уникална гледка, много подобна на тази в пилотската кабина на самолет. Цялостният образ, осигурен от отварянето на капака на двигателя и вратите, подчертава драматичната визия на автомобила.
Бруталната задна част е балансирана от извитата предна част
Максималната височина не е на нивото на предното стъкло, както при всеки друг спортен автомобил, а в средата на покрива. По-специално задната част изразява силата на автомобила благодарение на подчертаната опашка, V-образна графика и кръглите задни светлинни елементи. Аеродинамичната ефективност е осигурена от Cx от 0,375 при нула Cz – за прецизен избор без помощта на активни системи.
Интериорът също се отличава с минимализъм на дизайна и материалите. Кокпитът е проектиран с цел минимизиране на компонентите, които биха могли да разсейват водача. Има ограничен брой контроли с практическа употреба при шофиране, които могат да бъдат намерени на централната конзола. Директно пред водача има дисплей, чийто 3D телескопичен дизайн въвлича водача в първото по рода си взаимодействие. Воланът, лишен от всичките си обичайни бутони, предлага чисто преживяване на удоволствието от управление на автомобила. Както в пилотската кабина на самолет, управлението е разположено на различни нива, в ниската централна конзола и на по-висока равнина, монтирани в централната облицовка от вътрешната страна на покрива.
Интериорът се предлага в две нива на оборудване: „Tributo“ и „Alfa Corse“. Таблото и централният тунел, вдъхновени от авиацията, използват материали като алуминий, въглеродни влакна, кожа и алкантара. Обгръщащите седалки, тапицирани с кожа Poltrona Frau, са препратка към седалките на легендарния предшественик, осигурявайки комфорт и ергономичност. Всеки детайл е проектиран да създаде изключителна и ангажираща среда, поддържайки естетическото и техническо наследство на 1967 33 Stradale.
Уникално преживяване
Екипът на Alfa Romeo си е поставил амбициозната цел да предложи изживяване, подобно на управлението на пистов автомобил, но в модел, подходящ за ежедневна употреба на пътя, без да прави компромис с комфорта и безопасността. Ето защо новият 33 Stradale може да се похвали с най-доброто от инженерството на Alfa Romeo, както се вижда в двураменното окачване с активни амортисьори и в еволюцията на 2.9 V6 двигателя.
Новото специално издание на Alfa Romeo предлага два варианта на задвижване. То може да бъде оборудвано с V6 twin-turbo двигател, осигуряващ над 620 к.с., или с електрически двигател с над 750 к.с. Производителността е изключителна и в двете версии. Максималната скорост е 333 км/ч, а от 0 до 100 км/ч ускорява за под 3 секунди. Двураменното окачване с активни амортисьори и повдигането на предния мост осигуряват управлението и комфорта. Спирачната система Alfa Romeo Brake-By-Wire и карбоново-керамичните спирачки Brembo предлагат отлична производителност.
Алуминиевата Н-рамка и монококът от въглеродни влакна гарантират здравина и лекота. Отново, за да се гарантира високо качество на издръжливост и безопасност, покривната конструкция е проектирана от въглеродни влакна и алуминий, с врати тип пеперуда. Рамките на прозорците също са изработени от въглеродни влакна, като задното стъкло е от поликарбонат.
В настройването на автомобила ще се включи F1 пилота Валтери Ботас. То ще се направи на легендарната писта Balocco и цели да пренесе F1 изживяването в ежедневното шофиране, като същевременно гарантира безпогрешното управление на Alfa Romeo.
“Bottega”
Проектът 33 доведе до създаването на Alfa Romeo „Bottega“. Екип от професионалисти са работили в тясно сътрудничество с клиентите, за да проектират 33 уникални и изключителни екземпляра. „Bottega“ е вдъхновен от ренесансовите работилници и от производителите на каросерии от 60-те години на миналия век, всяка от които създава произведения на изкуството с чиста красота според изискванията на своите клиенти. По същия начин клиентите са включени в творческия процес от началото на проекта. Първите срещи с някои от тях се състояха на Гран при на Италия на Монца през 2022 г., като те имаха възможност да изразят желанията си по отношение на творението.
В рамките на няколко седмици всичките 33 екземпляра намериха своите собственици. Централата на „Bottega“ е в Sala del Consiglio на музея в Арезе, където дизайнът на 33 Stradale е одобрен през 1967 г. Не на последно място, Комитетът 33 трябва да одобрява исканията на клиентите, като гарантира, че историята и емблематичността на оригинала са спазени и уважени. Това е специален комитет, председателстван от главния изпълнителен директор на Alfa Romeo с членове ръководителите на различните отдели на марката.
Майсторство и иновация за безпрецедентно ниво на персонализиране
Новата „fuoriserie“ (изработка по поръчка) ще бъде произведена само в 33 бройки. Специална програма е позволила на клиентите да разработят функционални стилистични елементи заедно с екипа за развитие на Alfa Romeo – въздухозаборници, джанти и дори отличителния преден щит. Следователно няма да има две еднакви коли в света. Това ги прави шедьоври на четири колела с амбицията да станат част от историята на Alfa Romeo. Същата уникалност се проявява и в ексклузивната процедура за регистрация. Тя позволява на клиентите лично да „подпишат“ номера на шасито. Специфичният VIN включва осем цифри, избрани от клиента, и също е отбелязан на централния тунел. С консолидиран опит в областта на най-ексклузивните автомобили, направени по поръчка, Alfa Romeo ще използва майсторството на Carrozzeria Touring Superleggera, за да конструира автомобилите. Индивидуалните стандарти за качество са осигурени и е гарантирано завладяващо внимание към детайла.
Корените на легендата
33 Stradale от 1967 г. произлиза директно от Tipo 33, владетеля на световния моторен спорт през онази епоха. Проект 33 бележи завръщането на Alfa Romeo в състезанията, водено от тогавашния президент на марката Джузепе Еудженио Лураги и от Карло Кити от Autodelta, новосформирания състезателен отдел. Изпитанието по часовник във Флерон, близо до Лиеж, е избрано за негов дебют. Пилотът е бил главният изпитател в Autodelta Теодоро Цеколи.
На 12 март 1967 г. 33 навлиза в света на състезанията. И постига незабавна победа, първата от дълга поредица успехи на най-престижните писти, които ще го отведат до върха на света, с победи в шампионата за производители през 1975 г. и 1977 г.
На вълната на спортния ентусиазъм, Alfa Romeo решава да произведе 33 в много лимитирана серия за частни лица
Това е изработен по поръчка автомобил, който комбинира представянето на състезателния автомобил Tipo 33 с комфорт и управляемост, подходящи за ежедневна употреба. Дизайнът е поверен на Франко Скалионе, който влага целия си технически опит и творческа смелост в дизайна на 33 Stradale. Резултатът е шедьовър, в който иновациите в стила се смесват с търсенето на аеродинамика и функционалност. Дизайнът на 33 Stradale от 1967 г. е квинтесенция на красотата в един автомобил. Почти невъзможно да се опише – олицетворение на баланс на формите, чистота на линиите и елегантност на всеки детайл.
Между 1967 г. и 1969 г. са произведени само 18 екземпляра. Един от тях днес се съхранява в музея в Арезе. Това е изключително рядък екземпляр, много желан от колекционерите. Шест от тези шасита са използвани за направата на прототипи, които предопределят две десетилетия автомобилен дизайн – Carabo (1968), P33 Roadster GS (1968), 33/2 Coupé Speciale (1969), Cuneo (1971), Iguana (1969) и Навахо (1976). Накратко, 33 Stradale е легендарен модел, белязал не само историята на Alfa Romeo, но и тази на италианския дизайн.
So @alfa_romeo just dropped this 😍
History meets the future. 33 Stradale. So proud to be part of this 🍀#VB77 #33Stradale #AlfaRomeo pic.twitter.com/IshqzpJTly
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) August 30, 2023