Начало Автомобилни новини Alfa Romeo Junior с технология Q4

Alfa Romeo Junior с технология Q4

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4

Junior Ibrida Q4 е готов да дебютира на европейския пазар. Иновативната технология Q4 ще допълни гамата на компактния SUV, който вече се предлага в 38 държави.

Само няколко месеца след премиерата на модела Junior той е събрал над 27 000 поръчки в световен мащаб. Значителна част (19%) от тях са за напълно електрическата версия. Очаква се тези впечатляващи резултати да се увеличат с представянето на новия Ibrida Q4. Това е версията със задвижване на всички колела и автоматизирано управление на задния задвижващ мост. Задвижването на всички колела е ключов елемент за премиум марка като Alfa Romeo. Ibrida Q4 предлага интелигентен начин за постигането му дори при ниско ниво на батерията – благодарение на системата Power Looping Technology.

Junior Ibrida Q4 с най-пълната гама в сегмента

По отношение на ефективността новият модел е еталон в своята категория. Тъй като няма физическа връзка между двата моста, увеличението на теглото е изключително малко. Оттам и разходът на гориво и емисиите на CO₂ също остават ниски – под 120 г. Това води до най-добрия баланс между динамика и екологичност в сегмента. Сцеплението е добро при всякакви условия – независимо дали шофирате в сняг, кал или по черни пътища в дъждовно време. Автомобилът предлага стабилност, безопасност и контрол във всяка ситуация. С новата Q4 технология гамата на Junior се разширява, превръщайки се в най-пълната в сегмента. Клиентите получават възможност   да избират между изцяло електрически двигатели (идеални за града) и хибридни системи (за дълги разстояния), както и между различни версии: Junior Elettrica – за екологичност и спортен дух в ежедневието; Junior Veloce – за тези, които търсят екстремна спортна динамика, и Junior Ibrida Q4 – за максимално сцепление и безопасност при всякакви условия.

Конфигурацията Ibrida Q4

Junior Ibrida Q4 комбинира 1,2-литров турбодвигател с мощност 136 к.с. и два електрически мотора по 21 кВт. Конфигурацията включва електрически мотор на предния мост, интегриран в шестстепенната автоматична трансмисия с два съединителя. Втори електромотор е свързан със задния мост и осигурява тяга без физическа връзка между двата моста. Задният мотор е оборудван с трансмисия, която увеличава въртящия момент на задните колела, гарантирайки максимално сцепление и стабилност. Junior Ibrida Q4 е естественият избор за онези, които търсят универсален автомобил. Той може да се адаптира към нуждите както на всекидневното, така и на професионалното шофиране. Това го прави добър избор за автопаркове и за бизнес сектора.

Селектор DNA и независимо задно окачване MultiLink

Селекторът Alfa Romeo DNA позволява на водача да адаптира поведението на автомобила към различните условия на шофиране. Режимът „Dynamic“ осигурява спортно усещане с максимална мощност, докато „Natural“ е подходящ за ежедневна употреба. „Q4“ е предназначен за условия с ниско сцепление, като осигурява повече безопасност и контрол. Режимът „Advanced Efficiency“ оптимизира разхода на гориво и прави движението плавно в търсене на максимална икономичност. За първи път при тази платформа дебютира независимото задно окачване MultiLink. То е проектирано да осигури комфорт при ежедневно шофиране и да подобри сцеплението при всякакви пътни условия. Това усъвършенствано окачване помага на автомобила да абсорбира неравностите по пътя, съчетавайки комфорт за всички пътници с добра управляемост. Системата Q4 се активира автоматично в зависимост от сцеплението и наклона на пътя. Технологията Power Looping позволява на автомобила да поддържа Q4 сцепление дори при ниско ниво на батерията.

Отличителни елементи на Junior Ibrida Q4 са новата интерпретация на емблемата „Leggenda“, изцяло LED светлините и 18-цоловите алуминиеви джанти. Пътническото купе е обогатено с ексклузивни детайли, като кожен волан, отопляеми седалки Spiga от винил и плат (електрическо регулиране на шофьорската седалка с функция масаж), 10,25“ инфо-развлекателна система с навигация, аудиосистема с 6 високоговорителя, както и педали и алуминиеви лайстни на праговете. В серийното оборудване влизат също автономно шофиране от ниво 2, 180° задна камера, електрическа врата на багажника с безконтактно управление и безключова система за достъп.