Джеймс Алисън за наученото от Лотус по време на предсезонните тестове, очакванията на отбора за първите надпревари и какво ще е добро представяне за екипа в старта на пистата Албърт парк в Мелбърн.
– На прага сме на чисто нов сезон. Какво е усещането за Е21?
– Точно след три поредни теста се чувстваш толкова уморен, все едно си направил три последователни Гран при. Малко сме разочаровани от загубеното на пистата време, но в същото време се и вълнуваме, оптимисти сме и нямаме търпение автомобилът да излезе в Мелбърн, за да видим на какво и способен.
– Какво научихте за Е21 тази зима и какво според вас може да се постигне?
– Според мен още след Херес бе ясно, че има доста отбори, които са бързи. Мисля, че бе ясно и че имаме потенциала да сме в тази група. Доказателствата от представянето ни на трасе не са оспорили това твърдение. Ще гоним подиуми и – надяваме се – победи.
– Колко голямо предизвикателство са най-новите гуми на Пирели?
– Видяхме доста заглавия за предизвикателството на гумите, но е хубаво да не забравяме, че те са едни и същи за всички. Освен това бяха преработени за новия сезон – не за тестовете. Досега ги използвахме при температурни условия, които не са подходящи за тях и не е добре да правим каквито и да са заключения, базирани единствено на видяното до момента. Очаквам ситуацията да е значително по-малко драматична след началото на състезателната година. И въпреки всичко мисля, че гумите ще играят сериозна роля в началните надпревари през годината.
– Много се говореше за сериозно износване – има ли такъв проблем?
– Цялото това говорене трябва да се постави в контекста на изпитанията. От всички тестове, на които провеждаме тестове, тази в Барселона е една от най-агресивните, а Херес – дори в още по-голяма степен. Използваме гуми, предназначени за летни условия, в зимни такива, и то на писта с абразивна повърхност – това означава, че изобщо няма да дадат най-доброто си представяне. Въпреки това направихме задоволителна състезателна симулация, така че не сме особено притеснени. Гумите ще вървят по-добре на по-малко агресивни трасета при по-добри условия. Да, ще се износват, но не колкото гласят някои предвиждания. А това също прави състезанията вълнуващи.
– Колко голяма е ползата от факта, че продължавате със същите пилоти?
– Определено има полза, тъй като си спестяваме куп неща, през които се преминава с нови състезатели – напасване на седалки, спирачки и т.н. Всичко това е зад гърба ни в момента. Пилотите ни са напълно готови.
– Може ли Е21 да върне титлата в Енстън?
– Не е съвсем невъзможно. От видяното до момента изглежда, че ни предстои сезон, през който разликите между болидите ще са малки. Автомобилът ни е на ниво срещу противниците (доколкото можем да преценим), разполагаме с добър екип и чудесни пилоти. Но намаляването на разликите е очаквано с оглед стабилността на правилата за втори пореден сезон.
– Ще видим ли DDRS устройството в действие?
– Намираме се на една стъпка по-близо до това, но все още има известни грижи. Концепцията никак не е лесна за управление. Това е пасивна система. Трудността е да се постигне плавно, чисто превключване.
– Имаше нещо като буря в чаша вода преди сезона по отношение на картите за управление на двигателите?
– Като всеки друг тим, ние също търсим границите на възможното. Има правила, на които издирваме лимитите, а това се прави със задаването на въпроси. Попитахме ФИА по време на тестовете какво е позволено. В момента, когато от федерацията бяха разгледали нещата и заявиха, че не можем да ги ползваме, ние вече бяхме открили, че те така или иначе не ни харесват!
– Какво ще е добро представяне на Албърт парк според вас?
– Място на първа редица на стартовата решетка и подиум в състезанието. Това определено е възможно.