Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алисън не е фен на новото поколение болиди в F1

Алисън не е фен на новото поколение болиди в F1

1001
0
Джеймс Алисън
Джеймс Алисън; снимка: Мерцедес

Джеймс Алисън не е фен на новото поколение болиди в F1. Техническият директор на Мерцедес вярва, признава, че изискванията за по-голяма твърдост и по-малка височина на шаситата на автомобилите с граунд ефект не са никак добри неща за спорта.

Мерцедес направи сериозна крачка назад след въвеждането на нови аеродинамични правила. Преди това отборът от Бракли бе наложил сериозна доминация, която продължи повече от 5 години

Новата генерация болиди с граунд ефект създаде доста главоболия както за Мерцедес, така и за други екипи на решетката. Германският производител бе сериозно засегнат от подскачането. Този неприятен феномен бе една от основните теми по време на сезон 2022.

Алисън обаче твърди, че фокусът върху аероконцепцията е довел до ситуация, в която отборите са принудени да управляват автомобилите на много ниска височина. Това от своя страна налага изключително твърди настройки на окачването.

Британският инженер вярва, че това не е допринесло за положително състезателно изживяване както за отборите, така и за пилотите.

„Вие [медиите] безкрайно говорехте за колите с високи и ниски спирачки, сякаш това е началото, краят и средата на всичко“, сподели Алисън.

„Автомобилът с високо ниво на задното окачване е с височина около 140 мм. Автомобил с ниско задно окачване би бил около 120 мм или нещо подобно. И двете стойности са като стратосферни диапазони в сравнение с тези автомобили.“

„Това са все автомобили, които се движат в рамките на 60 мм от земята. Може да има няколко милиметра разлика между тях, но всички те са плътно до земната повърхност.“

Освен това Алисън подчертава тесния работен прозорец на настоящите автомобили, който ограничава възможностите на отборите. Затова инженерите да експериментират и да намират творчески решения – въпреки че Макларън и Астън Мартин може би няма да се съгласят с това предположение.

Според него тази липса на гъвкавост не само пречи на иновациите. Това затруднява отборите и да извлекат максималния потенциал от автомобилите в сравнение с предишните правила на Формула 1

„Може да имате автомобил, който е малко по-едноизмерен на писти, които са малко по-едноизмерни“, каза Алисън.

„Ако няма голям диапазон на скоростта, тогава може би бихте могли да настроите колата си така, че завоите да съвпадат с местата, където е добрата ви част. Така няма да страдате ужасно от това, че колата губи толкова много.“

„Но когато отидете на място, което е малко по-широко изпитание за автомобила – като Остин например – където има истински бързи неща, някои бавни неща и някои междинни неща, както и някои прилични прави и някои неравности, тогава това ще изпита частта, в която се губи от задната част.“

„Ще се тества краят на пропадането на правата [притискащата сила] и ще трябва да остане силен в бързите [завои]. Доста е трудно да убедиш автомобила да прави всички тези неща с набор от правила, които по принцип не искат да правят нищо друго с болидите, освен да са близо до земята.“

Алисън смята, че ограниченият обхват на настройките е повлиял и на комфорта на пилотите. Според него, те са принудени да се борят с автомобили, които реагират по-слабо и са по-малко снизходителни

Макс Верстапен се радва на голям успех в настоящата ера и печели по-голямата част от надпреварите през последните две години. Пилотът на на Ред Бул изрази недоволството си от характеристиките на управление на автомобилите с граунд ефект. Т

Трикратният световен шампион оприличи автомобилите като „влакчета на ужасите“ и дори заяви, че те изискват различен стил на шофиране, който не му допада особено.

„Сигурен съм, че ще говоря за това, защото това ще бъде моя грешка. Като цяло не мисля, че това е нещо чудесно“, обясни Алисън.

„Не смятам, че е добре автомобилите да работят, когато излизат от гаража и имат толкова малко място до земята“ Получавате човек, който печели шампионата с една от най-големите разлики в историята. Той всички основания да обича автомобила си до полуда. въпреки това се съмнявам,  че ще ви каже, че всичко това е прекрасно. Не е като преди няколко години“, завърши Джеймс Алисън.