Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо и Фетел: PUMA SL Tech са страхотни обувки за автомобилни състезания

Алонсо и Фетел: PUMA SL Tech са страхотни обувки за автомобилни състезания

282
0

Фернандо Алонсо (Ферари) и Себастиан Фетел (Ред Бул) са сред пилотите, които вече карат с новите PUMA SL Tech, създадени специално за тях. Двамата отделиха време от напрегнатата си програма в Шанхай, за да разкажат повече за своето участие в създаването на модела и как се чувстват с тези състезателни обувки на краката си.

– Състезавате се с новия модел PUMA SL Tech. Каква е най-очевидната разлика с обикновените състезателни обувки по отношение на дизайна? Как се чувствате с тях?

– Себастиан Фетел (СФ): Мисля, че изглеждат страхотно, но е ясно, че всеки от нас има индивидуални предпочитания. Дизайнът ми харесва, защото е различен от обикновените състезателни обувки, но най-хубавото на новите PUMA SL Tech са комфортът и функционалността им.

– Фернандо Алонсо (ФА): Имат свеж и новаторски вид. PUMA е известна марка и мисля, че често се налага да освежава вида на обувките без да излиза от утвърдените си символи – лентата и котката. Според мен са свършили много добра работа, съчетавайки тези два елемента, така че да изглеждат много стилно като едно цяло.

– Лично сте участвали лично в разработването на SL Tech. Кои бяха най- важните аспекти за вас, когато мислехте за идеалната състезателна обувка?

– СФ: Една обувка за Формула 1 трябва преди всичко да е като всяка друга обувка – удобна. В допълнение е необходимо да дава добра стабилност, известна доза твърдост, но също така се очаква да е изключително лека.

– ФА: Подметката и стабилността са важни за мен. През подметката трябва да усещам автомобила си, как отговаря на действията ми. SL Tech отлично изпълнява тези изисквания.

– Какви бяха промените, които вие лично изискахте при разработката на SL Tech?

– СФ: Честно казано, аз не исках кой знае колко промени, тъй като моделът вече беше на много добро ниво. Само някои много дребни корекции по подметката, не съм променял нищо друго. За подметката поисках единствено да е по-твърда, за да дава малко повече стабилност.

– ФА: Като за начало аз избягах от връзките и ги замених с еластична лента. Това си беше предизвикателство, защото трябваше да се запази идеалната линия на елемента – да не е прекалено стегнат или прекалено отпуснат. Хубавото в случая беше, че друг модел на PUMA вече имаше исканите от мен еластични ленти и технологията лесно бе заимствана за моите обувки. Контрастната цветна графика по цялата страна спомага за по-добрата стабилност, тъй като е допълнително втвърдена.

– SL в името на модела идва от SupeLight (свръхлека). Доколко теглото е важно за един пилот от Формула 1 по принцип и специално за вас?

– СФ: По принцип отборите харчат много пари за намаляване на теглото при създаването на всеки нов автомобил. Когато става въпрос за екипировката на състезателите на първо място търсим удобството. На второ обаче целим да намалим и теглото. Всеки от нас дава най-доброто от себе си в тази посока – независимо дали става въпрос за елемент от колата или от екипите ни.

– ФА: Аз работих с PUMA, за да получим най-голямо удобство във важните зони, включително дебелината на подметката. Невероятно беше да се види какво са способни да постигнат специалистите там по отношение намаляването теглото на обувката без това да се отразява на функционалността. Въпреки това пилот от F1 не може да жертва стабилността за сметка на тежестта. От PUMA ми предложиха дори още по-леки обувки, но аз реших, че те вече не предлагат достатъчно стабилност.

– Къде виждате възможности за още подобрения в бъдеще? Има ли области, в които PUMA биха могла да продължат да търсят развитие?

– СФ: Мисля, че винаги могат да се правят подобрения, но както казах PUMA SL Tech вече е една много, много добра база и мисля, че всеки, който я използва и сега, е щастлив от това. В дългосрочен план могат да се правят някои малки промени, но по принцип според мен тази обувка може да се използва завинаги.

– ФА: Мисля, че през последните две години е направено изключително много. Всички знаем, че когато една цел е постигната, летвата се вдига още по-високо. Според мен PUMA биха могли да помислят за съчетаване на още по-ниско тегло с допълнителна странична стабилност.

– Вашите отбори първи тестваха модела. След няколко състезания през 2010 г., бихте ли препоръчали тази обувка на други запалени състезатели?

– СФ: Както казах, това е чудесен модел. Изключително добър е за състезания, дава много добро усещане за педалите както на газта, така и на спирачката, а това определено е от ключово значение. Според мен тайната се крие в това, че SL Tech е достатъчно опростена и не усложнява излишно нещата.

– ФА: Винаги е трудно да се каже със сигурност, защото моята версия на SL Tech беше леко изменена – конкретно за да пасне към педалите на болида. Въпреки това смятам, че може спокойно да бъде носена от всеки друг пилот в автомобилния спорт.