Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо начело в първата тренировка за Гран при на Германия

Алонсо начело в първата тренировка за Гран при на Германия

80
0
бокс,гараж,пит,Ферари

Фернандо Алонсо с Ферари направи най-бързата обиколка в първата тренировка пред неделната Гран при на Германия на пистата Нюрбургринг. Втори и трети останаха съперниците му от Ред Бул Марк Уебър и Себастиан Фетел. Зад тях се подредиха Фелипе Маса с второто Ферари и пилотите на Макларън.

Първите 90 минути изпитания за десетия кръг в шампионата във Формула 1 започнаха при доста хладно време в планината Айфел – 13 градуса на въздуха и едва 18 на асфалта. Още за загряващите обиколки в Уилямс бяха поставили върху колата на Рубенс Барикело поредните новите крила. Люис Хамилтън и Дженсън Бътън пък се появиха със старото и ново задни крила за пряко сравнение. По колите им имаше аеробоя и те бяха обути с меки гуми! На разположение тази сутрин екипите получиха допълнителен чифт експериментални софт – те са с подобрена издръжливост и тепърва ще се развиват, като от Пирели съобщиха, че може да са модел за следващите състезания и медиум за догодина.

В Ред Бул Уебър също веднага излезе с тези гуми. По принцип в петък е разрешено ползването на два комплекта твърди (медиум за Германия) и един меки (софт), които се слагат обикновено след обяд, но днес екипите имаха възможност да работят с меки гуми и сутринта, а това бе добра новина на студената писта.

По болида на Ник Хайдфелд също имаше много аеробоя, защото тимът на Рено тества днес новата конфигурация на ауспусите на R31 с изход в задната част. Новата форма е като тази при Ред Бул и би могла да даде подобрение на притискането на R31 при положение, че обдухването на дифузьорите остава разрешено до края на сезона. Германецът започна да прави обиколки пръв от всички, но бързо се оказа, че има проблеми със спирачния баланс. Новият пакет е само един и Виталий Петров ще си кара през уикенда със старата конфигурация.

В кокпита на Лотус бе Карун Чандок, който за това състезание пък заменя ветерана Ярно Трули.

След първите 30 минути и Хамилтън започна същинска серия от обиколки и оглави класирането с обиколка за 1:33.576 мин. След това свали до 1:32.996 мин. Люис също бе с меките нови гуми на Пирели и се прибра след 4 тура.

На пистата пак с този модел излязоха и съперниците му Фетел и Уебър. Когато ги загряха добре, Себастиан подобри времето на Хамилтън и поведе – 1:32.536.

До средата на тренировката Алонсо тества Ферари само с медиум, а Маса (също с твърдата смес) изпитваше възможностите на колата единствено като топскорост.

Бътън и Хамилтън продължиха да изпробват различните задни крила на Макларън, като Дженсън се оплака от недозавиване и за последните минути и на неговата кола бе качено старото крило!

В Мерцедес, чийто пилоти вчера имаха специални обиколки на Нюрбургринг, програмата за първия час бе тестове за състезанието със серии от по 12 обиколки. В последните 30 минути Сребърните и Ферари на свой ред сложиха експерименталния софт, но Михаел Шумахер нямаше добро сцепление, излетя от пистата и мина през зоните за сигурност.

От своя страна обаче Алонсо веднага записа второ време – още в първия си тур с новия софт. Успоредно Фетел бе на трасето за втора серия с меките гуми и бе мъничко по-бърз от собственото си топвреме, като записа 1:32.534 мин. Във втората бърза обиколка обаче Алонсо оглави класирането: направи 3 рекордни сектора и поведе с 1:32.037 мин. След общо 4 бързи обиколки бе още по-бърз и слезе под 1:32 (до 1:31.981 мин). В края испанецът пак излезе с меките си гуми на пистата след нанесени корекции и свали още малко. Последно стигна до 1:31.894 мин.

Маса пък зае четвърта позиция в началото на своята серия с меките гуми.

Уебър, също като Фетел след промени на настройките, подобри времето си и стана втори. След това в края пилотите на Ред Бул изпробваха колата и с твърдите гуми.