Фернандо Алонсо с Ферари записа най-добро време в първата тренировка преди неделната Гран при на Монако по прочутите улици на Монте Карло. С второ време е Ромейн Грожан (Лотус), а трети – Серхио Перес със Заубер, който в самия край изпревари Люис Хамилтън (Макларън).
Прекрасни бяха условията през цялото време на тренировката днес – хубаво слънчево време, с температура на въздуха 22 градуса и 28 на асфалта. Вятър почти нямаше, но въпреки това пилотите не бързаха да започнат проби с ограничения си брой гуми на традиционно много прашното и хлъзгаво трасе по улиците на Монако. В първите 20 минути на пистата след опознавателните обиколки само Перес записа време. След това само пилотите на Торо Росо и Испания Рейсинг направиха серии от турове в първата една трета от времето. Очаквано всички бяха с по-твърдия от двата типа гуми за уикенда – софт. Най-мекият модел на Пирели суперсофт ще бъде изпитан след обяд, когато на асфалта ще е още по-топло и ще има отложена гума.
Направи впечатление, че Макларън отново използваха специална подутина на носа на автомобила на Дженсън Бътън, за да бъдат събрани данни за поведението на цялата предна част и предно крило.
Практически всички екипи изпитаха нови предни и задни крила, специални конфигурации за най-бавното трасе в календара.
Към средата на тренировката активността се повиши и най-добро времена последователно постигнаха Грожан и Михаел Шумахер с Мерцедес, които слязоха под границата 1:19 мин. След като влезе в ритъм със своя комплект софт, който миналия сезон впрочем бе суперсофт, френският пилот подобри времето си до 1:17.188 мин. След серия от 7 тура той се прибра в бокса, където механиците още коригираха кормилната уредба на съотборника му Кими Райконен. Те продължиха с уточненията цялата сутрин и финландецът остана без време в сесията. Тимът от Енстън пък тази вечер ще празнува своята Гран при №500 във Формула 1.
В средата на тренировката на пистата се появиха почти всички без пилотите Макларън и Себастиен Фетел.
Състезателите на Ферари направиха пряко сравнение на две конфигурации на корпуса в задната част, като в своята първа серия Алонсо записа трето време зад Грожан и Шумахер. В края на серията си от 10 тура испанецът даде и ново най-добро време – 1:17.126. Опитът на Маса бе доста по-къс – серия от почти двойно по-малко турове, защото облиза бариерата на Табак и колата му трябваше да бъде проверена от механиците. След като се върна на трасето, бе по-бърз от съотборника си, който анализира по радиото, че предните спирачки блокират, а задницата е нестабилна.
И част от останалите екипи направиха проби на нови елементи, въпреки особената специфика на трасето. Пол ди Реста и Нико Хюлкенберг от Форс Индия бяха с новото оформяне на ауспусите като при Заубер и Макларън, докато победителите в Испания от Уилямс – с късата версия тръби и изход като при Лотус.
Малко преди първият час за изпитания да завърши на пистата вече бяха Хамилтън и Фетел, а Люис записа ново най-добро време в своята първа серия – 1:16.747 мин. Веднага след това обаче на трасето отново бе Грожан, който с нанесени вече корекции в настройките, бе още по-бърз – 1:16.630 мин. Междувременно Пастор Малдонадо трето по сила постижение, потвърждавайки прогнозите на Алонсо от снощи, че Уилямс с гъвкавия двигател на Рено имат добър шанс за нов успех и в Монако.
Самият Фернандо слезе до 1:17.042 мин, но след още тур отново оглави подреждането – 1:16.495 мин. След още обиколка бе дори по-бърз – 1:16.265 мин.
Едва в последните 15 минути на пистата отново се появи Дженсън Бътън, който също както и съотборника си Хамилтън бе с новия висок нос на Макларън и вертикалните перки на кутии за радиаторите, които насочват по-добре струята към ауспусите.
В последните 10 минути тренировката бе прекратена, след като пистата буквално бе покрита с дим от унищожения двигател на Хейки Ковалайнен. Финландецът спря на изхода след тунела и сесията приключи малко преждевременно.