Фернандо Алонсо (Ферари) записа най-добро време в първата тренировка преди Гран при на Китай. Втори резултат постигна Нико Розберг с Мерцедес. Даниел Рикиардо (Ред Бул) е трети, а Дженсън Бътън (Макларън) – четвърти.
Едва 18 градуса бе температурата на асфалта в началото на първата сесия преди четвъртия кръг от шампионата тази година. В кокпитите на Уилямс и Заубер отново бяха тест пилотите Фелипе Наср (вместо Валтери Ботас) и Гийдо ван дер Гарде (на мястото на Адриан Сутил).
В студеното време с температура на въздуха от едва 13 градуса, пилотите имаха шанс да изпробват някои нови елементи още с първия комплект от твърдата спецификация гуми, който от този сезон е на разположение само в първите 30 минути.
Фаворитите от Мерцедес бяха с още по-къс нос, чийто връх е буквално над задния край на крилото, за да се използва максимално много въздух към пода.
Ферари имаха за програма да тестват новия софтуер, който да подобри работата на задвижващата система. Малко след началото на тренировката на пистата се появи и новият им спортен директор Марко Матиачи. С влизането си в бокса той се сблъска и с първия проблем – колата на Кими Райконен не бе в състояния да започне деня. От тима обявиха, че в първата част на тренировката финландецът няма да може да кара заради проблеми при сглобяването на кормилната уредба и предното окачване към новото шаси за финландеца.
17 минути след началото Фелипе Маса направи първата пълна обиколка на пистата. В Уилямс пък имаха за цел да намерят повече притискане в задната част на колата, което бе проблем в предишния старт, а и тук пистата натоварва повече предните гуми. Бяха сменени цял набор от механични компоненти в окачването.
Нико Розберг се обади на Тони Рос, че върху визьора му има вече капки и започва леко да вали, но дъждът се размина.
В сумрачното време сякаш и колите не бяха склонни да излизат на трасето. От Заубер съобщиха, че Естебан Гутиерес, който както Райконен не бе напускал бокса, има проблем със съединителя. В загряващата обиколка пък Жул Бианки бе получил повреда в горивната система на своята Маруся. В бокса на Торо Росо имаше грижи с болида на Данил Квят.
Все пак един след друг почти всички се появиха на пистата, за да използват първия комплект медиум и Нико Розберг записа най-добро време – 1:40.840 мин. Втори резултат постигна Алонсо, който изпревари Хамилтън. Англичанинът получи точна информация в кой сектор с колко изостава от Нико в тези първи серии от по 5 обиколки. В първата част на трасето Нико бе с време 26,5 срещу 26,6 за Люис. 30,3 срещу 30,5 бяха постиженията на двамата в сектор 2. В третия – 43,8 срещу 44,1.
30 минути след началото Кими се появи на пистата с редовния комплект по-твърди гуми за тази първа тренировка, но направи само един тур.
Малко след средата на тренировката Квят се появи отново на пистата, но на студения асфалт едва удържа колата на втория завой. Гумите така и не можеха да загреят при 18-те градуса на настилката, които не се променяха.
Започнаха обиколките с втория комплект медиум и Фернандо Алонсо подобри времето на Розберг с над 1 сек, като слезе до 1:39.783 мин.
В последния половин час асфалтът се стопли с 2 градуса, като с втория комплект от по-твърдата спецификация Даниел Рикиардо записа второ време, но на 0,989 сек от Алонсо, докато Фетел бе на 1,9 сек.
На пистата за вторите се серии се появиха и лидерите от Мерцедес, но с много гориво. Розберг подобри времето си до 1:40.181 след общо 11 тура от началото на тренировката. Хамилтън бе още по-пестелив и направи само 9 обиколки в сесията.
В последните 8 минути механиците поставиха нов нос и предно крило върху колата на Алонсо, чиято работа се увеличи, защото болидът на Кими бе все така в бокса на Ферари само с един опознавателен тур. В питовете на Заубер и Маруся механиците се справиха и пуснаха на пистата Гутиерес и Бианки десетина минути преди края.