Наказанието на Карлос Сайнц от 5 секунди за това, че удари и завъртя Фернандо Алонсо при предпоследния рестарт на Гран при на Австралия, е твърде сурово, заяви самият пилот на Астън Мартин. Това потегляне бе съпроводено с още, дори по-тежки инциденти и състезанието на пистата Албърт парк бе спряно за трети път. Алонсо успя да продължи, но бе в дъното на колоната. Докато обсъждаше заедно с екипа си как да постъпи, от ФИА решиха редът за последното потегляне да е този от предпоследния старт. Така Алонсо се върна трети в колоната. След финала това решение бе обект на протест от страна на Хаас, който обаче бе отхвърлен.
„Аз не знаех кой ме бутна, просто го усетих. В първата обиколка след първия старт някой ме докосна в трети завой. На последния рестарт очевидно Карлос ме е чукнал в първи завой. Може би само в Джеда имах нормален старт. В Бахрейн Ланс [Строл] ме бутна на четвърти завой. Очевидно на пистата съм много привлекателен! Но колата ни е достатъчно здрава, така че няма значение дали това ще продължи.“
„Наказанието е може би твърде сурово, защото в първа обиколка винаги е много трудно да прецениш нивото на сцепление. Не мисля, че някой от нас умишлено удря друга кола. Всички сме наясно, че така рискуваме и болида си, и собственото си класиране“, обясни Алонсо
„Понякога се оказваш на място, където искаш да не си попадал в този конкретен момент. Това е част от състезанията. Струва ми се, че санкцията бе твърде строга“, добави Алонсо.
Начинът на прилагане на правилата от страна на рейс контрола и стюардите на ФИА продължава да е широко обсъждана тема във Формула 1. Технически инцидентът със Сайнц и Алонсо е в първа обиколка след старт. По принцип тогава се проявява повече разбиране точно поради посочените от състезателя на Астън Мартин условия. Освен това в колоната имаше друг инцидент, който дори не бе отбелязан, камо ли разследван. Логан Сарджънт блъсна единия болид нан Алфа Таури и нямаше разглеждане. Когато става дума за постоянство при прилагане на правилата, не трябва да има значение дали инцидентът е в челото или в задната част на колоната. Освен това ФИА организира специален център, който дистанционно да подпомага рейс контрола и стюардите. Това обаче като че ли не е от особена полза в подобни случаи.
„Фактът, че това бе напълно пренебрегнато прави наказанието на Сайнц да изглежда още по-несправедливо“, коментира бившият F1 пилот Карун Чандок.
„Трябва да отбележа, че според мен Карлос носеше по-голяма част от вината за станалото [с Алонсо]. Но 5 секунди при финал практически зад сейфти кар е непропорционално за престъплението наказание.“
I should say that whilst I agree that Carlos was more at fault for that incident, the part I think is unfair is that a 5 second penalty during a safety car finish seems to be disproportionate to the crime
— Karun Chandhok (@karunchandhok) April 3, 2023