Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо пръв във втората сесия по улиците на Монте Карло

Алонсо пръв във втората сесия по улиците на Монте Карло

43
0
Фернандо Алонсо

Фернандо Алонсо с Ферари постигна най-добро време във втората тренировка преди най-лъскавото състезание във Формула 1 и подхрани надеждите, че на специфичното трасе по улиците на Монте Карло може да бъде разчупена хегемонията на Себастиан Фетел и Ред Бул този сезон. Използвайки за първи път тази година най-меките гуми на Пирели – суперсофт – испанецът бе най-бърз След него, също с оцветения в червено специален тип се подредиха и Люис Хамилтън (Макларън) и Нико Розберг (Мерцедес), а лидерът Фетел даде пети резултат, но работи по доста различна програма в по-дълги серии.

Утре традиционно в Монако е ден за специални събития и анализ на всяка обиколка, а резултатите в събота често са различни, но поне началото на уикенда се отличава от последните две състезания в Турция и Испания.

При прекрасно време още в първите минути на сесията всички активно започнаха работа първоначално с твърдите за уикенда гуми от типа софт. Маса оглави класирането с 1:17.483 мин. В следващите обиколки за разлика от сутринта обаче не подобри времето си и дори толкова намали на последния завой Раскас, че съотборникът му Алонсо едва не го удари.

В същото време – отново след като направиха две-три обиколки на трасето – Розберг и Дженсън Бътън бяха по-бързи.

На първия завой, където сутринта се удари Михаел Шумахер, продължаваше да е много хлъзгаво и на него излетяха, но се опазиха от контакт с бариерите Пастор Малдонадо и Себастиен Буеми.

Като влезе в ритъм Алонсо на свой ред бе най-бърз и изпревари съотборника си с 3 десети от секундата. След това слезе до 1:16.408 сек и това бе най-доброто време за тези първи излизания. Бътън и Розберг останаха на 0,5 сек. Сериите бяха от 6-7 обиколки.

След като пропусна цялата първа тренировка заради проблем в скоростната кутия, Марк Уебър с Ред Бул направи малко повече турове (12) при първото си излизане. Темпото му логично бе на 1 сек от това на Алонсо.

Фетел пък направи почти три пъти по-дълга серия от съперниците си – 18 тура. Излезе след тях на пистата и бе далеч по-бавен с повече гориво. В Монако заради късите обиколки консумацията е сравнително ниска – 1,61 кг бензин на тур, все пак подходът му бе твърде различен, за да се сравняват времената.

След кратка пауза Алонсо и Розберг просто излязоха, за да продължат сериите си от обиколки със същия тип гуми и да ги анализират заедно с корекциите.

Уебър също продължи работа като тях след известна пауза.

Малко след като измина половината от времето започнаха и първите опити със супермеките гуми суперсофт. Маса бе един от първите пилоти с тях и едва удържаше колата си на пистата. Интересно бе, че топобиколката му с тях не бе първа след излизането от бокса, а отново след серия от 2 тура, в които облиза на два пъти мантинелите.

В това време Фетел сложи втория за днес нов комплект твърди гуми и бе невероятно бърз, като помете времето на Фернандо и записа 1:15.667 мин. Маса със суперсофт бе на 0,544 сек назад.

Алонсо също сложи суперсофт и оглави отново класирането с 1:15.123 сек! Розберг и Бътън се подредиха след него на 0,198 и 0,325 сек, също с най-меките гуми този сезон.

Уебър обаче имаше повече проблеми с контрола на колата си и оставаше по-назад, след като също сложиха и на неговия RB7 тези гуми.

25 минути преди финала Фетел също сложи меката смес и неочаквано постигна време с цели 4 сек по-бавно от това на Алонсо в първия си тур. После подобри скоростта си, но реално стигна само до темпото си със софт. След още обиколка пак бе на 4 сек и отново реално правеше много по-дълга серия от останалите, но с постоянно темпо.

В същото време и Хамилтън сложи суперсофт и записа 4-о време (на 0,333 от испанеца) и след две обиколки бе още по-бърз, записвайки второ време на 0,1 сек от Фернандо!

В последните минути Маса и Алонсо си разделиха работата по работата в дълга серия с двата типа гуми и търсеха постоянството, което им липсваше в Испания миналия уикенд.