Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо пръв във втората тренировка на пистата Жил Вилньов

Алонсо пръв във втората тренировка на пистата Жил Вилньов

41
0
Фернандо Алонсо

Фернандо Алонсо (Ферари) оглави класирането във втората свободна тренировка за Гран при на Канада. Само той и Люис Хамилтън (Мерцедес) дадоха времена под 1:15 мин за обиколка по време на сесията, която премина най-вече на суха писта. Трети остана Ромейн Грожан (Лотус).

В паузата между двете петъчни тренировки не валя, а шансът за дъжд по време на втората бе само 20%. Особено важни днес са тестовете на новите гуми на Пирели, но в първата сесия нямаше кой знае каква възможност те да бъдат изпробвани, тъй като пистата бе много мокра през по-голямата й част. Според спортния директор на Макларън Сам Майкъл са нужни поне 20 обиколки, за да се направят изводи за поведението им. Не е ясно дали отборите, блокиращи смяната на гуми в момента – Ферари, Лотус и Форс Индия – ще натрупат достатъчно турове, за да разполагат с достатъчно информация. Те смятат, че една промяна на гумите може да повлияе на конкурентоспособността им в шампионата, а за въвеждането на нов тип се изисква единодушно съгласие от всички екипи. Началникът на Лотус Ерик Булие вече сподели по-рано, че новите продукти на Пирели може и да не бъдат използвани на Силвърстоун, какъвто бе планът.

Още от първите минути след началото на сесията работата започна интензивно, като почти всички пилоти бяха с експерименталния тип. Температурата на трасето бе 19-20 градуса и Дженсън Бътън се обади, че не може да загрее гумите си, особено предните и го прибраха в бокса, за да сложи стандартния медиум. Начело на класирането пък пилотите се сменяха почти непрекъснато. След 10 минути от изпитанията пръв бе Марк Уебър (1:16.513), докато съотборникът му в Ред Бул Себастиан Фетел и Серхио Перес (Макларън) последни излязоха на трасето.

С новите гуми имаше доста пилоти блокираха колела. За щастие нямаше сериозни инциденти и работата продължи нормално. Фелипе Маса излезе пръв с 1:16.001 преди Люис Хамилтън да го изпревари с 0,299 почти половин час след началото. Англичанинът пръв слезе под 1:16 мин за обиколка с времето си от 1:15.702. Гийдо ван дер Гарде пък пръв реши да изпита суперсофт – втората смес на разположение на екипите за този уикенд. Пилотът на Катерам имаше сериозни проблеми с баланса на колата си и изобщо не успяваше да я стабилизира.

Направихме първи серии с новите, прототипни гуми. Сега изпробваме ново предно крило. Имаме много неща с аеродинамична насоченост, специфични за Канада, които искаме да тестваме преди утрешния ден. Монако бе странен уикенд за нас, тъй като не очаквахме да сме бързи, но (пистата в) Канада е напълно различна от тази в Монако. Колата ни е много ефективна на правите, това е една от силните ни страни – коментира по време на тренировката развойният пилот на Ферари Педро де ла Роса.

Фетел също сложи суперсофт и веднага след това оглави подреждането (1:15.378 при 1:16.612 с медиум). Перес и Райконен го последваха и излязоха на трасето с най-меката смес от гамата на Пирели. Според информацията на Ред Бул тази смес трябваше да е с около секунда по-бързи от медиума. Уебър (също със суперсофт) подобри времето на съекипника с 0,058 сек и на свой ред излезе пръв в класирането преди Себастиан да свали още 0,04 до 1:15.280 мин. Останалите състезатели също правеха по-дълги серии с меките гуми и подобряваха постиженията си – Хамилтън приближи следващата граница с 1:15.006 и със следващия бърз тур я премина: 1:14.830. След това Алонсо свали 0,012 сек от последното време, излизайки пръв, докато Уилямс съобщиха на Валтери Ботас, че в питлейна се виждат капки дъжд.

Петнадесетина минути преди финала заваля малко по-силно, което вече повлия на времената за обиколка. Междувременно новината, че моторспорт на директорът на Пирели Пол Хембри няма да участва в днешната пресконференция, обиколи падока. Решението било взето след съвет от страна на адвокатите на италианската компания.